Darbinieki
Vita Pastare
Vadītāja
vita.pastare [at] preili.lv
Sanita Līkais-Ivdre
Nodokļu (nodevu) administratore (Preiļu pilsēta; mazdārziņi; Preiļu pagasts; Aizkalnes pagasts; Saunas pagasts; Pelēču pagasts)
sanita.likais [at] preili.lv
Marika Smane
Nodokļu un nodevu administrators (Vārkavas, Upmalas, Rožkalnu, Aglonas, Riebiņu, Rušonas, Silajāņu, Sīļukalna, Galēnu, Stabulnieku pagastos)
marika.smane [at] preili.lv
Ainārs Streļčs
Nekustamā īpašuma speciālists (Aglonas pagasts)
ainars.strelcs [at] preili.lv
Ināra Upeniece
Nekustamā īpašuma speciālists (Riebiņu pagasts, Rušonas pagasts, Silajāņu pagasts, Sīļukalna pagasts, Galēnu pagasts, Stabulnieku pagasts)
inara.upeniece [at] preili.lv
Irina Vaivode
Nekustamā īpašuma speciāliste (Vārkavas, Rožkalnu un Upmalas pagasts)
irina.vaivode [at] preili.lv
Zenta Andrejeva
Speciāliste mājokļu jautājumos
Saskaņā ar Preiļu novada pašvaldības Nekustamā īpašuma daļas nolikumu, Daļas galvenie uzdevumi un kompetences ir:
- apzināt un uzskaitīt pašvaldības īpašumus Preiļu novada administratīvajā teritorijā;
- pārraudzīt pašvaldības īpašumus un kontrolēt to apsaimniekošanu;
- veidot un pastāvīgi aktualizēt pašvaldības īpašumu datu bāzi un nodrošināt informācijas pieejamību par pašvaldības īpašumiem atbilstoši normatīvo aktu prasībām;
- nodrošināt lietderīgu un racionālu īpašumu izmantošanu, plānot un organizēt pašvaldības īpašumu atsavināšanas procesu;
- veidot pašvaldības dzīvokļu fondu;
- pārstāvēt Pašvaldību zemes kadastrālās uzmērīšanas darbos novada teritorijā;
- gatavot materiālus lēmumu projektiem Domes attiecīgajām komitejām un Domes sēdēm;
- realizēt normatīvajos aktos pašvaldībai noteiktās funkcijas un pieņemt lēmumus par datu aktualizāciju Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā, par zemes ierīcības un detālplānojumu izstrādes jautājumiem;
- apzināt Nekustamā īpašuma valsts informācijas sistēmā nereģistrētas būves un telpu grupas, sagatavot un iesniegt Valsts zemes dienestā informāciju nekustamā īpašuma objektu noteikšanai un kadastra datu aktualizācijai;
- veikt datu reģistrāciju vienotās pašvaldību informācijas sistēmas NINO modulī “Lietošanas mērķu datu informācijas apmaiņa starp nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmu un pašvaldību”;
- izskatīt un saskaņot apgrūtinājuma un topogrāfiskos plānus;
- pārstāvēt Domes intereses Valsts zemes dienestā, tai skaitā, iesniegt un saņemt nepieciešamos dokumentus;
- pārstāvēt Domi visās valsts, pašvaldības un citās institūcijās, iesniegt, pieprasīt un saņemt nepieciešamos dokumentus, lēmumus, atļaujas un izziņas;
- pasūtīt pašvaldības nekustamo īpašumu mērniecības darbus, kontrolēt to izpildi;
- izskatīt personu iesniegumus, sūdzības un priekšlikumus, sniegt konsultācijas iedzīvotājiem par daļas kompetencē esošajiem jautājumiem un sagatavot atbildes uz tiem;
- sagatavot lēmumprojektus par:
- nekustamo īpašumu lietošanas mērķu noteikšanu un maiņu;
- zemes ierīcības projektu nepieciešamību un nosacījumus to izstrādei;
- zemes ierīcības projektu apstiprināšanu;
- adrešu un nosaukumu piešķiršanu, maiņu; likvidēšanu;
- par zemes platību un robežu precizēšanu;
- platību noteikšanu ēku (būvju) uzturēšanai;
- pašvaldībai piederošo nekustamo īpašumu sadali, apvienošanu, zemes vienības starpgabala statusa noteikšanu;
- par zemes vienību ieskaitīšanu vai izņemšanu no rezerves zemes fonda, piekritības noteikšanu;
- par pašvaldībai piederošo nekustamo īpašumu reģistrāciju zemesgrāmatā;
- par pašvaldības īpašumu nodošanu atsavināšanai un izsoles noteikumu apstiprināšanu;
- par nomas tiesību piešķiršanu/ grozīšanu/izbeigšanu;
- par pašvaldībai piederošu ceļu, ielu un inženierbūvju reģistrāciju NĪVKR IS un zemesgrāmatā;
- citiem ar daļas darbību saistītajiem jautājumiem savas kompetences ietvaros.
- pārraudzīt pašvaldības nekustamā īpašuma izmantošanu, sekot nekustamo īpašumu nomas termiņiem un nosacījumu izpildei, sagatavot dokumentus nomas līgumu noslēgšanai, vajadzības gadījumā apsekot un ierādīt nomāto zemju robežas dabā;
- slēgt mazdārziņu nomas līgumus Preiļu pilsētā;
- sekot zemes nomas maksas aprēķinam izmantoto datu atbilstībai noslēgtajiem zemes nomas līgumiem un Nekustamā īpašuma Valsts kadastra informācijas sistēmas datiem;
- sagatavot dokumentus pašvaldības īpašumu reģistrācijai zemesgrāmatā;
- organizēt aktuālākās informācijas sagatavošanu publicēšanai novada mājaslapā u. c.;
- administrēt un aprēķināt nekustamā īpašuma nodokli un nodokļa parādus:
- sagatavot un nosūtīt nodokļu maksātājiem nekustamā īpašuma nodokļa paziņojumus, veikt uzskaiti par izdarītajiem maksājumiem un to identifikāciju un ievadi ZZ Dats NINO programmā;
- sagatavot nekustamā īpašuma nodokļa prognozi;
- sagatavot izziņas par nekustamā īpašuma nodokļa maksājumiem;
- izskatīt personu iesniegumus, sūdzības un priekšlikumus nekustamā īpašuma nodokļa administrēšanas jomā un sniegt atbildes uz tiem;
- konsultēt nekustamā īpašuma nodokļa administrēšanas jomā;
- aktualizēt datus NINO programmā sakarā ar izmaiņām valsts reģistros un sistēmās;
- reģistrēt un administrēt un aktualizēt nomas līgumus lietojumprogrammā NOMA;
- sagatavot un nosūtīt rēķinus par nomu;
- apkopot informāciju par nomas maksājumu parādiem.
- izskatīt iedzīvotāju iesniegumus sociālo un pašvaldības dzīvokļu jautājumos un sagatavot lēmumprojektus dzīvokļu jautājumu izskatīšanai Sociālo, izglītības un kultūras jautājumu komitejas sēdē;
- apkopot un uzskaitīt Preiļu novada pašvaldības, tās kapitālsabiedrību sniegto informāciju par neizīrētajiem (pašvaldības) dzīvokļiem Preiļu novada administratīvajā teritorijā, organizēt remontējamo telpu apsekošanu;
- piedalīties sociālā un pašvaldības dzīvojamā fonda apsekošanā;
- konsultēt iedzīvotājus par iespējām saņemt pašvaldības palīdzību dzīvokļu jautājumu risināšanā, dzīvokļa piešķiršanas, maiņas u. c. jautājumos, kas saistīti ar pašvaldības dzīvojām fonda izmantošanu;
- gatavot priekšlikumus par sociālo un pašvaldības dzīvokļu fonda racionālu izmantošanu;
- piedalīties sociālo un pašvaldības dzīvokļu remontu plānošanā;
- gatavot informāciju un pārskatus pašvaldības dzīvojamā fonda jautājumos;
- uzturēt Preiļu novada pašvaldības dzīvokļu rindu reģistru;
- izstrādāt Mājokļu politiku Preiļu novadā;
- piedalīties Valsts meža dienesta un Valsts zemes dienesta sagatavoto datu izvērtēšanā par pašvaldības nekustamajiem īpašumiem grāmatvedības pamatlīdzekļu uzskaites un inventarizācijas vajadzībām;
- veikt visas nepieciešamās darbības, kas saistītas ar datu aktualizāciju Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā;
- vadīt, sistematizēt un organizēt pašvaldības nekustamo īpašumu tirgus vērtības noteikšanas pakalpojumus, nekustamo īpašumu atsavināšanas vai nomas gadījumā;
- organizēt Preiļu novada pašvaldības meža platību apsaimniekošanu, mežu īpašumu tiesību sakārtošanu;
- organizēt iekšējo sadarbību ar citiem pašvaldības speciālistiem un daļām, struktūrvienībām, iestādēm un ārējo sadarbību ar valsts institūcijām;
- nodrošināt dokumentu noformēšanu un izsniegšanu atbilstoši spēkā esošo normatīvo aktu prasībām.