1. Pakalpojuma pieprasīšana
Lai saņemtu pakalpojumu, personas likumiskajam pārstāvim Preiļu novada Labklājības pārvaldes Sociālajā dienestā jāiesniedz:
- iesniegums par pakalpojuma piešķiršanu;
- likumiskā pārstāvja pārstāvības tiesības apliecinošu dokumentu (kopiju), uzrādot oriģinālu, ja šāda informācija nav sociālā dienesta vai citas institūcijas rīcībā;
- VDEĀVK atzinuma kopija par pavadoņa pakalpojuma piešķiršanu.
Pakalpojumu pieprasa:
- iesniedzot iesniegumu un tam pievienotos dokumentus klātienē Preiļu novada Labklājības pārvaldes Sociālajā dienestā Preiļos (Aglonas iela 1a, Preiļi)
- sūtot dokumentus pa pastu uz adresi: Preiļu novada Labklājības pārvaldes Sociālais dienests Aglonas ielā 1a, Preiļi, LV-5301
- sūtot elektroniski parakstītu iesniegumu ar tam pievienotajiem dokumentiem uz e-pastu: labklajibas.parvalde@preili.lv
2. Iesnieguma izskatīšana, klienta novērtēšana, lēmuma pieņemšana
1) Sociālais darbinieks:
- izskata iesniegumu un tam pievienotos dokumentus;
- Invaliditātes informatīvajā sistēmā pārliecinās, vai VDEĀVK personai noteikusi invaliditāti un izsniegusi atzinumu par pavadoņa pakalpojuma nepieciešamību.
2) Pēc iesnieguma un to pamatojošo dokumentu saņemšanas un informācijas pārbaudīšanas, sociālais dienests viena mēneša laikā pieņem lēmumu par pavadoņa pakalpojuma piešķiršanu vai atteikumu piešķirt pavadoņa pakalpojumu. Par lēmumu pakalpojuma pieprasītājs tiek informēts 10 darbdienu laikā.
3) Sociālais dienests izlases kārtībā veic asistenta pakalpojuma un pavadoņa pakalpojuma saņēmēju lietu kontroli ne mazāk kā 10 % apmērā no kalendāra gadā asistenta pakalpojumu un pavadoņa pakalpojumu saņēmušo unikālo personu skaita un pārliecinās par pakalpojuma piešķiršanas un nodrošināšanas pamatotību.
3. Pakalpojuma saņemšana
1) Pozitīva lēmuma gadījumā sociālais dienests slēdz līgumu ar pavadoņa pakalpojuma pieprasītāju un pakalpojuma sniedzēju vai juridisko personu par 60 stundām mēnesī.
2) Līgumu slēdz uz laiku atbilstoši personai noteiktajam invaliditātes periodam, bet ne ilgāk par trim gadiem.
3) Pavadoņa pakalpojumu ir tiesīga sniegt fiziska persona, kurai ir darba vai personiskā pieredze saskarsmē ar personu ar invaliditāti.
4) Pakalpojuma sniedzējs vai juridiska persona reizi mēnesī iesniedz sociālajā dienestā apliecinājumu (veidlapu izsniedz sociālais darbinieks) par iepriekšējā mēnesī sniegto pavadoņa pakalpojumu.
5) Pavadoņa pakalpojuma sniegšana personai tiek pārtraukta uz laiku, kamēr pakalpojuma saņēmējs atrodas ilgstošas sociālās aprūpes institūcijā, stacionārā ārstniecības iestādē vai ieslodzījuma vietā.
4. Atkārtota iespēja saņemt pakalpojumu
Likumiskais pārstāvis sociālajā dienestā iesniedz iesniegumu un to pamatojošos dokumentus, ja:
- pavadoņa pakalpojumu vēlas saņemt atkārtoti;
- ir mainīta deklarētā dzīvesvieta uz citas pašvaldības administratīvo teritoriju.