1. Pakalpojuma pieprasīšana
Pakalpojuma saņemšana tiek nodrošināta, pamatojoties uz:
- policijas rīkojumu;
- bāriņtiesas priekšsēdētāja vienpersonisku lēmumu;
- Sociālā dienesta atzinumu, ja persona vēršas sociālo apstākļu dēļ;
- personas iesniegumu;
- gadījumiem, kad fiziska vai juridiska persona nogādājusi krīzes centrā bērnu, kurš palicis bez vecāku gādības vai cietis no prettiesiskām darbībām.
Papildus jāiesniedz:
- ģimenes ārsta izsniegta izziņa par personas veselības stāvokli, kurā norādīts funkcionālo traucējumu veids.
Pakalpojumu pieprasa:
- iesniedzot iesniegumu un tam pievienotos dokumentus klātienē Preiļu novada Labklājības pārvaldes Sociālajā dienestā Preiļos (Aglonas iela 1a, Preiļi)
- sūtot dokumentus pa pastu uz adresi: Preiļu novada Labklājības pārvaldes Sociālais dienests Aglonas ielā 1a, Preiļi, LV-5301
- sūtot elektroniski parakstītu iesniegumu ar tam pievienotajiem dokumentiem uz e-pastu: labklajibas.parvalde@preili.lv
- e-adresē
2. Iesnieguma izskatīšana, klienta novērtēšana, lēmuma pieņemšana
Pēc nepieciešamo dokumentu saņemšanas, sociālais darbinieks:
- veic iesnieguma reģistrēšanu (ja persona vēršas sociālo apstākļu dēļ),
- aizpilda veidlapu “Pamatinformācija par klienta situāciju sociālās rehabilitācijas uzsākšanai”,
- pieņem lēmumu par pakalpojuma piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt,
- informē attiecīgās pašvaldības bāriņtiesu un sociālo dienestu, ja pakalpojumu saņem bērns, kurš nav deklarēts Preiļu novada administratīvajā teritorijā,
- sagatavo nosūtījumu pakalpojuma saņemšanai, nodod to Krīzes centra vadītājam.
Krīzes centra vadītājs nodrošina līguma slēgšanu ar pakalpojuma pieprasītāju.
3. Pakalpojuma saņemšana
Pakalpojumu piešķir līdz 3 (trim) mēnešiem. Izvērtējot personas sociālo situāciju un individuālā sociālās rehabilitācijas plāna izpildi, tas var tikt pagarināts līdz 6 (sešiem) mēnešiem.
4. Pakalpojuma pārtraukšana
Pakalpojuma sniegšanu pārtrauc, ja:
- bāriņtiesa vai klienta deklarētās dzīvesvietas sociālais dienests sniedz atzinumu par bērna atgriešanu ģimenē,
- bāriņtiesa pieņēmusi lēmumu par bērna nodošanu aizbildnībā, ievietošanu audžuģimenē vai ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā,
- saņemts bērna likumiskā pārstāvja rakstveida iesniegums par pakalpojuma pārtraukšanu,
- bērna likumiskais pārstāvis neievēro noslēgtā pakalpojuma līguma nosacījumus un Krīzes centra iekšējās kārtības noteikumus.