Procesa apraksts
Pakalpojuma pieprasīšana
Lai saņemtu pakalpojumu, personai vai tās likumiskajam pārstāvim Preiļu novada Labklājības pārvaldes Sociālajā dienestā jāiesniedz:
- iesniegums;
- ģimenes ārsta izsniegta izziņa par personas veselības stāvokli, kurā norādīts funkcionālo traucējumu veids;
- psihiatra atzinums par personas psihisko veselību un speciālajām (psihiatriskajām) kontrindikācijām sociālo pakalpojumu saņemšanai (02.04.2019. MK noteikumu Nr.138 “Noteikumi par sociālo pakalpojumu saņemšanu” 1.pielikums);
- bāriņtiesas lēmums par aizgādņa iecelšanu (ja iesniedzējs ir personas ar garīga rakstura traucējumiem aizgādnis).
Iesniedzot iesniegumu klātienē pie sociālā darba speciālistiem (atkarībā no pabalsta pieprasītāja dzīves vietas):
- Preiļu novada Labklājības pārvaldes Sociālajā dienestā Preiļos (Aglonas iela 1a, Preiļi)
- attālinātajos klientu pieņemšanas punktos
Aizkalnē (Raiņa iela 5, Aizkalne, Aizkalnes pagasts)
Pelēčos (Liepu iela 6, Pelēči, Pelēču pagasts)
Prīkuļos (Brīvības iela 9, Prīkuļi, Saunas pagasts)
Riebiņos (Saules iela 8, Riebiņi, Riebiņu pagasts)
Kastīrē (Liepu iela 5a, Kastīre, Rušonas pagasts)
Sīļukalnā (Latgales iela 1a-1, Sīļukalns, Sīļukalna pagasts)
Galēnos (Liepu iela 1, Galēni, Galēnu pagasts)
Stabulniekos (Skolas iela 3, Stabulnieki, Stabulnieku pagasts)
Silajāņos (Miera iela 1, Silajāņi, Silajāņu pagasts)
Rimicānos (Saules iela 16, Rimicāni, Rožkalnu pagasts)
Vārkavā (Kovaļevsku iela 4, Vārkava, Vārkavas pagasts)
Vecvārkavā (Skolas ielā 5, Vecvārkava, Upmalas pagasts)
Vanagos (Vanagu skola, Vanagi, Upmalas pagasts)
Aglonā (Somersētas iela 34, Aglona, Aglonas pagasts)
Sūtot iesniegumu pa pastu uz adresi:
Preiļu novada Labklājības pārvaldes Sociālais dienests
Aglonas iela 1a, Preiļi, LV-5301
Sūtot elektroniski parakstītu iesniegumu uz e-pastu:
labklajibas.parvalde@preili.lv
Iesnieguma izskatīšana
- sociālais darbinieks pārbauda datus par personu;
- sociālais darbinieks 10 (desmit) darba dienu laikā pēc minēto dokumentu saņemšanas un reģistrēšanas, klātienē tiekoties ar personu, aizpilda personas vajadzību pēc sociālajiem pakalpojumiem novērtēšanas karti un izvērtē personas aprūpes līmeni;
- sociālais darbinieks pēc saņemto dokumentu izvērtēšanas sagatavo lēmumu par sociālā pakalpojuma nepieciešamību un kopā ar nepieciešamajiem dokumentiem nosūta Sociālās integrācijas valsts aģentūrai (turpmāk – SIVA);
- SIVA pēc personas dokumentu saņemšanas izskata to atbilstību spēkā esošo normatīvo aktu prasībām, uzsāk administratīvo procesu personas lietā un tās darbību regulējošo normatīvo aktu ietvaros pieņem lēmumu personas administratīvā procesa lietā, uzturot pakalpojumu saņēmēju rindu un koordinējot pakalpojumu piešķiršanas procesu.
Pakalpojuma saņemšana
Valsts sociālās aprūpes centru adreses skatīt ŠEIT.