Cena
Bezmaksas
Izpildes termiņš darba dienās
Viens mēnesis un 10 darbdienas
Uzzināt vairāk
Saņēmējs
Fiziska persona
Uzzināt vairāk
Saņemšanas ierobežojumi
-

Valsts finansētā asistenta pakalpojuma mērķis ir sniegt atbalstu personām ar I vai II invaliditātes grupu un ļoti smagas vai smagas pakāpes funkcionēšanas ierobežojumu tādu darbību veikšanai ārpus mājokļa, kuras invaliditātes dēļ persona nevar veikt patstāvīgi –  nokļūt uz darbu, izglītības iestādi, dienas aprūpes centru, specializēto darbnīcu, brīvprātīgā darba veikšana vietu, uz regulārām ārstniecības procedūrām –  hemodialīzi, ķīmijterapiju, pie ārsta, uz dažādiem sociālajiem un sabiedriskajiem pasākumiem.

1. Pakalpojuma pieprasīšana

Lai saņemtu pakalpojumu, personai vai tās likumiskajam pārstāvim Preiļu novada Labklājības pārvaldes Sociālajā dienestā jāiesniedz:

  • iesniegums par pakalpojuma piešķiršanu;
  • likumiskā pārstāvja pārstāvības tiesības apliecinošu dokumentu (kopiju), uzrādot oriģinālu, ja asistenta pakalpojumu pieprasa personas likumiskais pārstāvis;
  • darba devēja apliecinājumu, ka persona ir darba ņēmējs pie attiecīgā darba devēja (ja persona strādā algotu darbu);
  • saimnieciskās darbības veicēja pašapliecinājumu par saimnieciskās darbības izpildei veicamajām darbībām, ja persona veic saimniecisko darbību;
  • Latvijas Paraolimpiskās komitejas apliecinājumu, ka persona nodarbojas ar paraolimpisko sportu, ja persona piedalās nacionālajās vai starptautiskajās paraolimpiskajās sacensībās;
  • brīvprātīgā darba organizētāja un brīvprātīgā darba veicēja līguma kopiju par brīvprātīgā darbu, uzrādot oriģinālu, ja dokumenti tiek iesniegti klātienē, ja persona veic brīvprātīgā darbu;
  • kapitālsabiedrības apliecinājumu, ja persona ir ievēlēta valdē un ja šī informācija nav pieejama Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā;
  • biedrības vai nodibinājuma apliecinājumu, ja persona ir ievēlēta valdē un ja šī informācija nav pieejama Biedrību un nodibinājumu reģistrā;
  • izglītības iestādes apliecinājumu, ka persona apgūst attiecīgu izglītības programmu konkrētajā izglītības iestādē, ja persona mācās vai studē un ja šī informācija nav pieejama Valsts izglītības informācijas sistēmā;
  • dienas aprūpes centra vai specializētās darbnīcas apliecinājumu, ja persona apmeklē attiecīgās institūcijas un ja šī informācija nav pieejama Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammā SOPA;
  • ģimenes (vispārējās prakses) ārsta vai ārstējošā ārsta apliecinājumu, ka persona ne retāk kā reizi nedēļā saņem ārsta nozīmētas medicīniskas hemodialīzes vai ķīmijterapijas procedūras, ja šī informācija nav pieejama Invaliditātes informatīvajā sistēmā.

Pakalpojumu pieprasa:

  • iesniedzot iesniegumu un tam pievienotos dokumentus klātienē Preiļu novada Labklājības pārvaldes Sociālajā dienestā Preiļos (Aglonas iela 1a, Preiļi)
  • sūtot dokumentus pa pastu uz adresi: Preiļu novada Labklājības pārvaldes Sociālais dienests Aglonas ielā 1a, Preiļi, LV-5301
  • sūtot elektroniski parakstītu iesniegumu ar tam pievienotajiem dokumentiem uz e-pastu: labklajibas.parvalde@preili.lv

2. Iesnieguma izskatīšana, klienta novērtēšana, lēmuma pieņemšana

1) Sociālais darbinieks izskata iesniegumu un tam pievienotos dokumentus, kā arī :

  • Invaliditātes informatīvajā sistēmā pārliecinās, vai personai ir noteikta I vai II invaliditātes grupa, kā arī vai persona atbilst kādam no 2021. gada 18. maija Ministru kabineta noteikumu Nr.316 “Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes mājās pakalpojumu personām ar invaliditāti” (turpmāk – MK Nr.316) 15.1.1.-15.1.5.apakšpunktos noteiktajiem kritērijiem;
  • Valsts izglītības informācijas sistēmā pārliecinās, vai persona apgūst attiecīgu izglītības programmu konkrētajā izglītības iestādē, ja persona mācās vai studē;
  • Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammā SOPA pārliecinās, vai persona saņem dienas aprūpes centra vai specializētās darbnīcas pakalpojumu;
  • Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu maksātāju reģistrā pārliecinās, vai persona ir reģistrēta kā darba ņēmējs vai saimnieciskās darbības veicējs;
  • Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā pārliecinās, vai persona ir ievēlēta kapitālsabiedrības valdē;
  • Biedrību un nodibinājumu reģistrā pārliecinās, vai persona ir ievēlēta biedrības vai nodibinājuma valdē;
  • pieprasa komisijai vai citām institūcijām, ja nepieciešams, sniegt papildu informāciju;
  • klātienē pakalpojuma pieprasītājam izvērtē asistenta pakalpojuma nepieciešamību, atbalsta intensitāti un nosaka asistenta pakalpojuma apjomu (veidlapu aizpilda sociālais darbinieks).

2) Pēc iesnieguma un to pamatojošo dokumentu saņemšanas un informācijas pārbaudīšanas, sociālais dienests viena mēneša laikā pieņem lēmumu par asistenta pakalpojuma piešķiršanu vai atteikumu piešķirt asistenta pakalpojumu. Par lēmumu pakalpojuma pieprasītājs tiek informēts 10 darbdienu laikā.

3) Ja veicot pakalpojuma nepieciešamības novērtēšanu saskaņā ar MK noteikumu Nr.316 1.pielikumu asistenta pakalpojums nepienākas, taču personai ir noteiktas medicīniskas indikācijas vieglā automobiļa speciālai pielāgošanai un pabalsta saņemšanai transporta izdevumiem, un nieru mazspējas dēļ nepieciešamas hemodialīzes procedūras vai ir ļaundabīgs audzējs ceturtajā stadijā un persona saņem ķīmijterapiju, staru terapiju vai hormonu terapiju, sociālais dienests uz vienu gadu var piešķir asistenta pakalpojumu 40 stundas mēnesī.

4) Sociālais dienests izlases kārtībā veic asistenta pakalpojuma un pavadoņa pakalpojuma saņēmēju lietu kontroli ne mazāk kā 10 % apmērā no kalendāra gadā asistenta pakalpojumu un pavadoņa pakalpojumu saņēmušo unikālo personu skaita un pārliecinās par pakalpojuma piešķiršanas un nodrošināšanas pamatotību.

3. Pakalpojuma saņemšana

1) Pozitīva lēmuma gadījumā sociālais dienests slēdz līgumu ar asistenta pakalpojuma pieprasītāju un pakalpojuma sniedzēju vai juridisko personu par  stundu skaitu, kas ir atkarīgs no atbalsta intensitātes koeficienta.

Ja personai ir noteikta I invaliditātes grupa, invaliditātes cēlonis ir slimība no bērnības un komisija izsniegusi atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību, asistenta pakalpojuma apjomu palielina, ja:

  • apmeklē dienas aprūpes centru vai specializēto darbnīcu, par 10 vai 20 stundām mēnesī;
  • veic citas darbības (apmeklē ārstu, sociālos pasākumus), par 15 vai 30 stundām mēnesī

atkarībā no atbalsta intensitātes koeficienta.

2) Asistenta pakalpojumu ir tiesīga sniegt fiziska persona, kurai ir darba vai personiskā pieredze saskarsmē ar personu ar invaliditāti.

3) Pakalpojuma sniedzējs vai  juridiska persona  reizi mēnesī iesniedz sociālajā dienestā apliecinājumu (veidlapu izsniedz sociālais darbinieks) par iepriekšējā mēnesī sniegto asistenta pakalpojumu.

4) Asistenta pakalpojuma sniegšana personai tiek pārtraukta uz laiku, kamēr pakalpojuma saņēmējs atrodas ilgstošas sociālās aprūpes institūcijā, stacionārā ārstniecības iestādē vai ieslodzījuma vietā.

4. Atkārtota iespēja saņemt pakalpojumu

1) Ja lēmums par atteikumu piešķirt asistenta pakalpojumu pieņemts, jo tas nepienākas pēc personas novērtēšanas saskaņā MK noteikumu Nr.316 1.pielikumu,  persona var atkārtoti vērsties sociālajā dienestā ar iesniegumu par asistenta pakalpojuma piešķiršanu ne ātrāk kā trīs mēnešus pēc lēmuma pieņemšanas par atteikumu piešķirt asistenta pakalpojumu, izņemot gadījumus, ja personas veselības stāvoklis un mobilitātes vai garīgās spējas ir pasliktinājušās.

2) Persona sociālajā dienestā iesniedz iesniegumu un to pamatojošos dokumentus, ja:

  • asistenta pakalpojumu vēlas saņemt atkārtoti;
  • ir mainīta deklarētā dzīvesvieta uz citas pašvaldības administratīvo teritoriju;
  • ir mainījies asistenta pakalpojuma pieprasīšanas mērķis.

Sociālā dienesta lēmumu un faktisko rīcību var apstrīdēt viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas Labklājības pārvaldē.

Labklājības pārvaldes lēmumu Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā.