1. Pakalpojuma pieprasīšana
Lai saņemtu pakalpojumu, personas likumiskajam pārstāvim Preiļu novada Labklājības pārvaldes Sociālajā dienestā jāiesniedz:
- iesniegums par pakalpojuma piešķiršanu
- likumiskā pārstāvja pārstāvības tiesības apliecinošu dokumentu (kopiju), uzrādot oriģinālu, ja šāda informācija nav sociālā dienesta vai citas institūcijas rīcībā.
Ja bērns ne retāk kā reizi nedēļā saņem ārsta nozīmētas medicīniskās procedūras vai rehabilitācijas pakalpojumus, papildus iesniedz ģimenes (vispārējās prakses) ārsta vai ārstējošā ārsta nosūtījuma kopiju attiecīgā ārstniecības pakalpojuma saņemšanai vai līguma kopiju par rehabilitācijas pakalpojuma saņemšanu vai ģimenes (vispārējās prakses) ārsta vai ārstējošā ārsta nosūtījumu attiecīgā ārstniecības pakalpojuma saņemšanai, kā arī līguma kopiju par rehabilitācijas pakalpojuma saņemšanu. Nosūtījuma vai līguma kopiju vietā persona var iesniegt arī attiecīgā ārstniecības pakalpojuma vai rehabilitācijas pakalpojuma sniedzēja izziņu par pakalpojuma saņemšanas ilgumu.
Pakalpojumu pieprasa:
- iesniedzot iesniegumu un tam pievienotos dokumentus klātienē Preiļu novada Labklājības pārvaldes Sociālajā dienestā Preiļos (Aglonas iela 1a, Preiļi)
- sūtot dokumentus pa pastu uz adresi: Preiļu novada Labklājības pārvaldes Sociālais dienests Aglonas ielā 1a, Preiļi, LV-5301
- sūtot elektroniski parakstītu iesniegumu ar tam pievienotajiem dokumentiem uz e-pastu: labklajibas.parvalde@preili.lv
2. Iesnieguma izskatīšana, klienta novērtēšana, lēmuma pieņemšana
1) Sociālais darbinieks:
- izskata iesniegumu un tam pievienotos dokumentus;
- Invaliditātes informatīvajā sistēmā pārliecinās, vai VDEĀVK personai noteikusi invaliditāti un izsniegusi atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību.
2) Pēc iesnieguma un to pamatojošo dokumentu saņemšanas un informācijas pārbaudīšanas, sociālais dienests viena mēneša laikā pieņem lēmumu par asistenta pakalpojuma piešķiršanu vai atteikumu piešķirt asistenta pakalpojumu. Par lēmumu pakalpojuma pieprasītājs tiek informēts 10 darbdienu laikā.
3) Sociālais dienests izlases kārtībā veic asistenta pakalpojuma un pavadoņa pakalpojuma saņēmēju lietu kontroli ne mazāk kā 10 % apmērā no kalendāra gadā asistenta pakalpojumu un pavadoņa pakalpojumu saņēmušo unikālo personu skaita un pārliecinās par pakalpojuma piešķiršanas un nodrošināšanas pamatotību.
3. Pakalpojuma saņemšana
1) Pozitīva lēmuma gadījumā sociālais dienests slēdz līgumu ar asistenta pakalpojuma pieprasītāju un pakalpojuma sniedzēju vai juridisko personu par 80 stundām mēnesī vai 100 stundām mēnesī, ja persona ne retāk kā reizi nedēļā saņem ģimenes (vispārējās prakses) ārsta vai ārstējošā ārsta nozīmētas medicīniskās procedūras vai rehabilitācijas pakalpojumus.
2) Līgumu slēdz uz laiku atbilstoši personai noteiktajam invaliditātes periodam vai ģimenes (vispārējās prakses) ārsta vai ārstējošā ārsta nozīmētās medicīniskās procedūras vai rehabilitācijas pakalpojuma saņemšanas periodam, bet ne ilgāk par trim gadiem.
3) Asistenta pakalpojumu ir tiesīga sniegt fiziska persona, kurai ir darba vai personiskā pieredze saskarsmē ar personu ar invaliditāti.
4) Pakalpojuma sniedzējs vai juridiska persona reizi mēnesī iesniedz sociālajā dienestā apliecinājumu (veidlapu izsniedz sociālais darbinieks) par iepriekšējā mēnesī sniegto asistenta pakalpojumu.
5) Asistenta pakalpojuma sniegšana personai tiek pārtraukta uz laiku, kamēr pakalpojuma saņēmējs atrodas ilgstošas sociālās aprūpes institūcijā, stacionārā ārstniecības iestādē vai ieslodzījuma vietā.
4. Atkārtota iespēja saņemt pakalpojumu
Likumiskais pārstāvis sociālajā dienestā iesniedz iesniegumu un to pamatojošos dokumentus, ja:
- asistenta pakalpojumu vēlas saņemt atkārtoti;
- vēlas palielināt pakalpojuma stundu skaitu, ja persona saņem regulāras medicīniskās procedūras vai rehabilitācijas pakalpojumu tā piešķirtajā periodā;
- ir mainīta deklarētā dzīvesvieta uz citas pašvaldības administratīvo teritoriju.