Cena
Bezmaksas
Izpildes termiņš darba dienās
1 mēnesis
Uzzināt vairāk
Saņēmējs
Fiziska persona
Uzzināt vairāk
Saņemšanas ierobežojumi
-

Aprūpes pakalpojuma nepilngadīgai personai ar invaliditāti (turpmāk – aprūpes pakalpojums) mērķis ir nodrošināt aprūpi, uzraudzību, pašaprūpes spēju attīstīšanu un saturīga brīvā laika pavadīšanu nepilngadīgas personas ar invaliditāti (turpmāk – bērns) dzīvesvietā.

Procesa apraksts

Pakalpojuma pieprasīšana

Lai saņemtu pakalpojumu, personas likumiskajam pārstāvim Preiļu novada Labklājības pārvaldes Sociālajā dienestā jāiesniedz:

  • iesniegums par pakalpojuma piešķiršanu,
  • likumiskā pārstāvja pārstāvības tiesības apliecinošu dokumentu (kopiju), uzrādot oriģinālu, ja šāda informācija nav sociālā dienesta vai citas institūcijas rīcībā,
  • dokuments, kas apliecina bērna likumiskā pārstāvja apgrūtinājumu iesaistīties aprūpē un uzraudzībā,
  • VDEĀVK atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību bērnam ar smagiem funkcionāliem traucējumiem,
  • ģimenes ārsta izziņa par personas veselības stāvokli un par normatīvajos aktos noteikto medicīnisko kontrindikāciju neesamību, kā arī vēlamās rekomendācijas personas sociālajai aprūpei.

Iesniedzot iesniegumu un tam pievienotos dokumentus klātienē Preiļu novada Labklājības pārvaldes Sociālajā dienestā Preiļos (Aglonas iela 1a, Preiļi)

Sūtot iesniegumu pa pastu uz adresi:
Preiļu novada Labklājības pārvaldes Sociālais dienests
Aglonas iela 1a, Preiļi, LV-5301

Sūtot elektroniski parakstītu iesniegumu uz e-pasta adresi:
labklajibas.parvalde@preili.lv

Iesnieguma izskatīšana, klienta novērtēšana, lēmuma pieņemšana

Sociālais darbinieks:

  • izskata iesniegumu un tam pievienotos dokumentus,
  • Invaliditātes informatīvajā sistēmā pārliecinās, vai VDEĀVK personai noteikusi invaliditāti un izsniegusi atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību.

Sociālais darbinieks, nosakot aprūpes pakalpojuma nepieciešamību, novērtē:

  • kopā ar bērnu dzīvojošo mājsaimniecības locekļu iespējas sniegt nepieciešamo aprūpi bērnam,
  • bērna likumisko pārstāvju apgrūtinājums iesaistīties aprūpē un uzraudzībā,
  • bērna atrašanās laiku izglītības iestādē,
  • bērnam pieejamās aktivitātes, saņemtos sociālos un ārstniecības pakalpojumus,
  • citus objektīvus apstākļus, kuriem ir nozīme lēmuma pieņemšanā.

Pēc iesnieguma un to pamatojošo dokumentu saņemšanas un informācijas pārbaudīšanas, sociālais dienests viena mēneša laikā pieņem lēmumu par aprūpes pakalpojuma piešķiršanu vai atteikumu piešķirt aprūpes pakalpojumu.

Aprūpes pakalpojumu atsaka, ja:

  • pakalpojuma pieprasīšana neatbilst Invaliditātes likumā noteiktajām prasībām,
  • sociālajam dienestam netiek sniegta informācija un dokumenti par objektīviem iemesliem, kas ierobežo bērna likumisko pārstāvju, audžuģimenes iespējas nodrošināt bērna aprūpi.

Pakalpojuma saņemšana

Pozitīva lēmuma gadījumā Preiļu novada Labklājības pārvalde slēdz līgumu par pakalpojumu līdz 80 stundām mēnesī ar aprūpes pakalpojuma pieprasītāju un pakalpojuma sniedzēju, kam ir darba vai personiskā pieredze saskarsmē ar bērnu ar invaliditāti:

  • fizisku personu (tostarp bērna pirmās pakāpes radinieku vai vienas mājsaimniecības locekli, ja izņēmuma gadījumā atbilstošu aprūpes pakalpojuma sniedzēju trūkuma vai citu objektīvi pamatotu iemeslu dēļ aprūpes pakalpojumu nav iespējams nodrošināt vispār) vai
  • juridisku personu (kura ir reģistrējusi aprūpes mājās pakalpojumu Sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā).

Līgumu par pakalpojumu slēdz uz 1 (vienu) mēnesi, vairākiem mēnešiem vai atbilstoši bērnam noteiktajam invaliditātes periodam, bet ne ilgāk par 3 (trīs) gadiem.

Pakalpojuma sniedzējs vai  juridiska persona  reizi mēnesī iesniedz sociālajā dienestā apliecinājumu (veidlapu izsniedz sociālais darbinieks) par iepriekšējā mēnesī sniegto aprūpes pakalpojumu.

Aprūpes pakalpojuma sniegšana personai tiek pārtraukta uz laiku, kamēr pakalpojuma saņēmējs atrodas ilgstošas sociālās aprūpes institūcijā, stacionārā ārstniecības iestādē vai ieslodzījuma vietā.

Aprūpes pakalpojuma sniegšanu izbeidz, ja:

  • bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimene iesniedz sociālajā dienestā iesniegumu par atteikšanos no piešķirtā pakalpojuma,
  • bērna deklarētā dzīvesvieta ir deklarēta citas pašvaldības administratīvajā teritorijā,
  • beidzies līgumā noteiktais pakalpojuma periods,
  • mainījušies apstākļi, kas, atbilstoši sociālā dienesta lēmumā noteiktajam, pamato nepieciešamību bērnam saņemt pakalpojumu.

Sociālā dienesta lēmumu un faktisko rīcību var apstrīdēt viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas Labklājības pārvaldē.

Labklājības pārvaldes lēmumu Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā.