Procesa apraksts
Pakalpojuma pieprasīšana
Lai saņemtu pakalpojumu, personai vai tās likumiskajam pārstāvim Preiļu novada Labklājības pārvaldes Sociālajā dienestā jāiesniedz:
- iesniegums,
- ģimenes ārsta izsniegta izziņa par personas veselības stāvokli, kurā norādīts funkcionālo traucējumu veids,
- psihiatra atzinums par personas psihisko veselību un speciālajām (psihiatriskajām) kontrindikācijām sociālo pakalpojumu saņemšanai (02.04.2019. MK noteikumu Nr.138 “Noteikumi par sociālo pakalpojumu saņemšanu” 1.pielikums) (tikai personām ar garīga rakstura traucējumiem),
- likumiskā pārstāvja pārstāvības tiesības apliecinošs dokuments (pilnvara, pieprasot pakalpojumu pilngadīgai personai, dzimšanas apliecība, pieprasot pakalpojumu bērnam),
- informācija par ienākumiem, ja sociālajam dienestam nav pieejama šāda informācija (klātienē tiek aizpildīta iztikas līdzekļu deklarācija),
- citi dokumenti, ja tie nepieciešami lēmuma pieņemšanai.
Iesniedzot iesniegumu un tam pievienotos dokumentus klātienē pie sociālā darba speciālistiem (atkarībā no pakalpojuma pieprasītāja dzīves vietas):
- Preiļu novada Labklājības pārvaldes Sociālajā dienestā Preiļos (Aglonas iela 1a, Preiļi)
- attālinātajos klientu pieņemšanas punktos
- Aizkalnē (Raiņa iela 5, Aizkalne, Aizkalnes pagasts)
- Pelēčos (Liepu iela 6, Pelēči, Pelēču pagasts)
- Prīkuļos (Brīvības iela 9, Prīkuļi, Saunas pagasts)
- Riebiņos (Saules iela 8, Riebiņi, Riebiņu pagasts)
- Kastīrē (Liepu iela 5a, Kastīre, Rušonas pagasts)
- Sīļukalnā (Latgales iela 1a-1, Sīļukalns, Sīļukalna pagasts)
- Galēnos (Liepu iela 1, Galēni, Galēnu pagasts)
- Stabulniekos (Skolas iela 3, Stabulnieki, Stabulnieku pagasts)
- Silajāņos (Miera iela 1, Silajāņi, Silajāņu pagasts)
- Rimicānos (Saules iela 16, Rimicāni, Rožkalnu pagasts)
- Vārkavā (Kovaļevsku iela 4, Vārkava, Vārkavas pagasts)
- Vecvārkavā (Skolas iela 5, Vecvārkava, Upmalas pagasts)
- Vanagos (Vanagu skola, Vanagi, Upmalas pagasts)
- Aglonā (Somersētas iela 34, Aglona, Aglonas pagasts)
Sūtot dokumentus pa pastu uz adresi:
Preiļu novada Labklājības pārvaldes Sociālais dienests
Aglonas iela 1a, Preiļi, LV-5301
Sūtot elektroniski parakstītu iesniegumu ar tam pievienotajiem dokumentiem uz e-pasta adresi:
labklajibas.parvalde@preili.lv
Iesnieguma izskatīšana, klienta novērtēšana, lēmuma pieņemšana
Sociālais darbinieks mēneša laikā laikā pēc minēto dokumentu saņemšanas un reģistrēšanas:
- pārbauda datus par personu un apseko personu dzīves vietā,
- klātienē tiekoties ar personu, aizpilda personas vajadzību pēc sociālajiem pakalpojumiem novērtēšanas karti un izvērtē personas aprūpes līmeni,
- novērtē personas un tās ģimenes locekļu, kā arī apgādnieka (ja pienākums maksāt par pakalpojumu ir arī apgādniekam) maksātspēju, aizpildot normatīvajā aktā par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu noteikto iztikas līdzekļu deklarācijas daļu par ienākumiem,
- sagatavo lēmuma projektu par pakalpojuma “Aprūpe mājās” piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt.
Pakalpojuma saņemšana
- Pakalpojums tiek piešķirts nepieciešamajā aprūpes līmenī, izvērtējot personas individuālās vajadzības un resursus un nosakot veicamo darbu apjomu saskaņā ar noteikto aprūpes līmeni atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem:
- Pirmais aprūpes līmenis līdz 16 stundām mēnesī,
- Otrais aprūpes līmenis līdz 24 stundām mēnesī,
- Trešais aprūpes līmenis līdz 32 stundām mēnesī,
- Ceturtais aprūpes līmenis līdz 42 stundām mēnesī.
- Pakalpojuma kompleksu un veicamo darbu sarakstu, savstarpēji vienojoties ar klientu, nosaka sociālais darbinieks, kurš koordinē Aprūpes mājās biroja darbu.
- Preiļu novada Labklājības pārvalde slēdz trīspusēju līgumu ar klientu un Pakalpojuma sniedzēju, kurš ir noformējis VID saimnieciskās darbības veikšanu un kuram ir pakalpojuma sniegšanai nepieciešamā izglītība un zināšanas sociālās aprūpes jomā.
- Pēc līguma noslēgšanas, sociālais darbinieks izstrādā individuālo aprūpes plānu, pēc kura pakalpojuma sniedzējs uzsāk aprūpes mājās pakalpojuma sniegšanu.
Pakalpojuma apmaksa
Pakalpojums par Preiļu novada pašvaldības līdzekļiem, pakalpojuma saņēmējam sedzot tikai līdzmaksājuma daļu, kas ir atkarīga no piešķirtā pakalpojuma līmeņa un pensijas apmēra, tiek nodrošināts šādām personām:
- kuras ir vientuļas, kurām nav maksātspējīgu likumīgo apgādnieku vai apgādnieks ar invaliditāti vai vecuma pensionārs,
- personai, kurai ir piešķirts trūcīgas mājsaimniecības statuss,
- bērnam ar invaliditāti.
Personas, kuras neatbilst nevienam no augstāk minētajiem kritērijiem, apmaksu par pakalpojumu veic pilnā apmērā pēc noteiktās stundas likmes atkarībā no piešķirtā pakalpojuma līmeņa.