28. decembra Preiļu novada domes sēdē tika lemts uzsākt Preiļu novada izglītības attīstības stratēģijas 2024.-2030. gadam izstrādi, izveidojot darba grupu šādā sastāvā: Andrejs Zagorskis, Jolanta Gžibovska, Ineta Anspoka, Iveta Piziča, Aigars Zīmelis.
Izglītības attīstības stratēģijas 2024.-2030. gadam darba mērķis un uzdevumi ir nodrošināt efektīvu, ilgtspējīgu, kvalitātē un vienlīdzības principos balstītu izglītības ekosistēmas attīstības plānošanu Preiļu novadā, īstenot visaptverošu esošās situācijas izvērtējumu, kas sniegtu analīzi sekojošās ar izglītības nozari saistītās tēmās Preiļu novadā:
- Izglītības ekosistēmas ietvars Preiļu novadā – apskats par izglītības nozares būtiskajiem raksturojošajiem elementiem, tajā skaitā vispārējās izglītības pakalpojumu teritoriālais pārklājums, ieskats nozares pārvaldībā, esošo sadarbību raksturojums, metodiskā darba nodrošinājums, demogrāfijas tendences un (ja attiecināms) demogrāfijas prognozes turpmākajā desmitgadē;
- Vispārējās izglītības pakalpojumu nodrošinājuma raksturojums un analīze, t. sk.:
- izglītojamo skaita tendences pēdējo trīs gadu laikā dalījumā pa izglītības posmiem pašvaldības dibinātajās vispārējās izglītības iestādēs (t. sk. novadā deklarēto un nedeklarēto izglītojamo proporcijas; izglītojamo skaits grupiņās/klasēs; ja attiecināms – atbilstība nacionālā līmenī izvirzītiem kvantitatīvajiem kritērijiem);
- izglītības programmu piedāvājums un pakalpojumu pārklājuma analīze, t. sk. (ja attiecināms) dažādas izglītības apguves formas (tālmācība, izglītība ģimenē u. c.);
- izglītojamo sasniegumu (t. i., OCE indekss, centralizēto eksāmenu rezultāti, dalība olimpiādēs, izglītības turpināšana) apskats un analīze;
- iekļaujošās un speciālās izglītības nodrošinājums, t. sk. izglītojamo un pedagogu labbūtība;
- cilvēkresursu (pedagogi, atbalsta personāls) nodrošinājums (t. sk. skaits, likmes, noslodzes struktūra, vecuma struktūra, profesionālā kvalifikācija, kapacitāte, vakances, esošais motivācijas modelis);
- citu resursu (mācību vide, infrastruktūra (t. sk. mācību telpu noslodze), IKT, finanšu resursi) apskats vispārējā izglītībā;
- kopsavilkums par vispārējās izglītības iestāžu (pirmsskolas izglītības iestādes, vispārizglītojošās skolas) sniegumu ar izglītības kvalitāti saistītos kritērijos;
- Interešu un profesionālās ievirzes izglītības pakalpojumu apskats un vajadzību analīze;
- Darbs ar jaunatni;
- Pieaugušo izglītības pakalpojumu apskats un vajadzību analīze;
- Nozares SVID analīze – kā kopsavilkums esošās situācijas izvērtējumam.
Informāciju sagatavoja