Logo

Projekta laiks: 2023. gada 1. augusta līdz 2024. gada 31. augustam (13 mēneši).

Lielākā daļa projekta mērķu tika sasniegti:

  • Mobilās aplikācijas prototips (PAPL): Tika izveidots funkcionējošs un ilgtspējīgs prototips, taču tā pilnīga ieviešana tika kavēta finansiālu ierobežojumu, laika un trūkstošo zināšanu dēļ. Neskatoties uz to, tika izveidota stabila bāze turpmākai attīstībai, atrastas dažādas iespējas projekta turpināšanai.
  • Resursu bāze: Šis mērķis tika pilnībā sasniegts, izveidojot plašu un detalizētu Preiļu novada resursu datubāzi (500 nominācijas).
  • Neformālie mācību pasākumi: Visi trīs plānotie mācību pasākumi jauniešiem tika veiksmīgi organizēti, tajos piedalījās ievērojams skaits dalībnieku (kopā 115 Preiļu novada jauniešu).
  • Informācijas izplatīšana: Informācija par projektu tika veiksmīgi izplatīta plašā auditorijā, izmantojot dažādus kanālus.

Mērķi, kas tika daļēji sasniegti:

PAPL ieviešana: Lai gan mobilās aplikācijas prototips ir gatavs, tā pilnīga ieviešana Google Play un Apple Store veikalos vēl nav notikusi finansiālu ierobežojumu un tehnisku grūtību dēļ. Šobrīd esam atraduši IT speciālistus, kuri šo jauniešu izveidoto prototipu spēs realizēt dzīvē. Sadarbībā ar Preiļu novada pašvaldību projekta "Digitālā darba ar jaunatni sistēmas attīstība pašvaldībās" ietvaros tiek plānoti turpmākie soļi PAPL finansēšanai un uzturēšanai.

Sasniegumi, kas pārsniedz plānotās cerības:

  • Liela sabiedrības interese: Projekta mācību pasākumi par MI un No-Code rīkiem, kā arī uzdrīkstēšanās un iespēja pašiem izstrādāt mobilo aplikāciju  izraisīja lielu interesi gan jauniešu, gan nozares speciālistu vidū Latvijas mērogā.
  • Plaša sadarbība: Tika izveidota veiksmīga sadarbība ar dažādām iesaistītajām pusēm, tostarp citām pašvaldībām un organizācijām. Ievadītas sarunas ar vairāku Latvijas pašvaldību jaunatnes darbiniekiem par sadarbību un kopēju mobilās aplikācijas izstrādi, izmantojot PAPL prototipu. Esam gatavi dalīties ar citām pašvaldībām, lai šo ideju ieviestu dzīvē.
  • Detalizēta resursu bāze: Izveidotā resursu bāze ir daudz detalizētāka un apjomīgāka, nekā sākotnēji bija plānots. Apkopota visa informācija un apzinātas 31 lokācijas vieta - Preiļu novada bibliotēkas, jauniešu centri, kultūras nami, sporta skola, biedrības u. c. vietas, kur pieejami resursi jauniešiem.

Projekta mērķauditorija:

Projektu realizēja 5 jauniešu darba grupa - Sintija Ančeva, Ralfs Šņepsts, Dāvids Latvelis, Katrīna Šņepste un Lauris Uzulnīks.

Neformālajās mācībās piedalījās 115 Preiļu novada jaunieši (38 jaunieši tiešsaistē un 77 jaunieši klātienē).

PAPL testēšanas pasākumos piedalījās 20 Preiļu novada jaunieši.

Aptaujā par digitālo darbu ar jaunatni Preiļu novadā piedalījās 90 jaunieši no 10 līdz 31 gadam.

Aptaujā un diskusijā par mobilās aplikācijas nepieciešamību piedalījās 109 jaunieši (61 aptaujā, kas tika veikta Preiļu pilsētas svētku laikā, un 48 dalībnieki diskusijās izplatīšanas pasākumos no 26. līdz 29. augustam).

Projekta gaitā aktivitātēs kopumā iesaistījās ap 334 jauniešiem no Preiļu pilsētas un lauku reģioniem, kā arī dažādas sabiedrības grupas dažādos pasākumos un formātos (pašvaldības darbinieki ikdienā, Latgales jaunatnes darbinieki apmācībās, jaunieši skolās, biedrības "Laiks jauniešiem" konferences 115 dalībnieki, “Latvijas Jaunatnes darbinieku asociācijas” vadītāji u. c. auditorijas) pastarpināti tika informētas par PAPL izstrādi un attīstības iespējām Preiļu novadā, Latgales reģionā un Latvijā kopumā.

Tika izmantoti dažādi komunikācijas kanāli, lai informētu par projektu un piesaistītu jaunus dalībniekus.

Projekts veicināja jauniešu digitālo prasmju attīstību un kopienas stiprināšanu.

Projekta ietekme uz iesaistītajām pusēm:

  • Ietekme uz projekta darba grupas dalībniekiem.

Dalībnieki ieguvuši vērtīgas digitālās prasmes, projekta vadības pieredzi, komandas darba iemaņas un attālinātā darba pieredzi. Šīs prasmes būs noderīgas gan turpmākajās studijās, gan arī profesionālajā dzīvē. Projekta īstenošana palielinājusi dalībnieku pašapziņu un ticību savām spējām. Iegūtās prasmes var pavērt jaunas karjeras iespējas IT nozarē vai projekta vadībā.

  • Ietekme uz mērķa grupas jauniešiem.

Izveidotais mobilās aplikācijas (PAPL) prototips, kuru jaunieši veidoja un testēja kopā ar darba grupu, parādīja šī rīka nepieciešamību, jo tas varētu nodrošināt jauniešiem viegli pieejamu un aktuālu informāciju par dažādām iespējām un aktivitātēm. Izveidots spēcīgs impulss turpināt iesākto darbu un ieviest dzīvē šādu aplikāciju jauniešiem. Projekts veicinājis jauniešu līdzdalību sava viedokļa izteikšanā un lēmumu pieņemšanā. Neformālās apmācībās jaunieši ieguvuši iespēju attīstīt savas digitālās prasmes un līdzdalības prasmes, kas ir būtiskas mūsdienu pasaulē. Projekts stimulējis jaunas idejas un iniciatīvas, kas varētu veicināt turpmāku jauniešu iesaistīšanu gan projektu izstrādē, gan aktivitātēs.

  • Ietekme uz organizācijām.

Projekts veicinājis Preiļu novada pašvaldības un JC "Četri" (Preiļos)  un MJIC "Pakāpieni" (Riebiņos) pozitīvo tēlu sabiedrībā, kā arī stiprinājis sadarbību ar citām pašvaldībām un organizācijām. Projekta laikā tika izmantotas inovatīvas metodes un rīki, kas varētu iedvesmot citas organizācijas ieviest līdzīgas iniciatīvas.

  • Ietekme uz Preiļu novada pašvaldību.

Projekts sniedzis vērtīgu informāciju par jauniešu vajadzībām un interesēm, kas var palīdzēt pašvaldībai veidot efektīvāku jaunatnes politiku. Projekta pieredze var būt noderīga, lai īstenotu līdzīgus projektus. Projekta laikā resursu bāzes apkopošana veicinājusi sadarbību ar pašvaldības iestādēm/struktūrvienībām un biedrībām, kas strādā ar jauniešiem (kopā 31 organizācija). Nebija nevienas organizācijas, kas atteiktos sadarboties, jo visas saredzēja pievienoto vērtību un nepieciešamību šajā procesā.

  • Ilgtermiņa ietekme.

Projekts veicinājis kopienas stiprināšanu, jo radījis un iedzīvinājis Preiļu novada jauniešos un jaunatnes darbiniekos domu par kopīgas informācijas platformas izveidi jauniešiem, lai sazinātos, sadarbotos un attīstītos.

Projekts veicinājis inovāciju kultūras veidošanos Preiļu novadā, parādot, ka ar jaunām idejām un tehnoloģijām var risināt reālas problēmas.

Projekta ietekme dažādos līmeņos:

  • Vietējā pašvaldības līmenī:

PAPL ieviešana veicinātu jauniešu līdzdalību vietējās aktivitātēs, viedokļa izteikšanā, tādējādi stiprinot kopienas sajūtu un  nodrošinātu jauniešiem viegli pieejamu informāciju par vietējiem pasākumiem, resursiem un iespējām. Projekts veicināja digitālo prasmju attīstību vietējo jauniešu vidū, kas ir būtiski mūsdienu pasaulē un var ietekmēt karjeru.

  • Latgales reģiona līmenī:

PAPL prototips kļuva par labas prakses piemēru citiem Latvijas reģioniem, demonstrējot, kā ar nelieliem finanšu resursiem var sasniegt labus rezultātus jauniešu līdzdalībā. Projekts veicināja sadarbību starp dažādiem reģioniem, kopīgi meklējot risinājumus mobilās aplikācijas (PAPL) turpmākai izstrādei un finansēšanai, jo tā risina daudzus jaunatnes jomas problēmu jautājumus gan vietējā, gan reģiona, gan valsts līmenī.

  • Valsts līmenī:

Projekta rezultāti var tikt izmantoti, lai veidotu efektīvāku jaunatnes politiku valsts līmenī. Projekts var veicināt digitālās pārvaldes attīstību, demonstrējot, kā izmantot digitālos rīkus, lai uzlabotu pakalpojumus jauniešiem. Projekts var veicināt inovāciju kultūras attīstību valstī, demonstrējot, kā ar nelielām investīcijām var radīt lielus ieguvumus.

  • Eiropas un starptautiskā līmenī:

Projekta rezultātus var izplatīt, un tie var kalpot par iedvesmu citiem līdzīgiem projektiem Eiropā un pasaulē.

Secinājums:

Projekts ir bijis veiksmīgs, sasniedzot lielāko daļu sākotnējo mērķu. Lai gan daži mērķi vēl nav pilnībā īstenoti, izveidots spēcīgs pamats turpmākai attīstībai. Projekts pierādījis savu nozīmīgumu un potenciālu, lai uzlabotu jauniešu sasniedzamību pilsētā un laukos, jauniešu iespējas un līdzdalību Preiļu novadā. Sasniegtie mērķi sasaucas ar ES jaunatnes dialoga prioritāti - digitālā transformācija un dalība demokrātiskajā dzīvē, jo izveidots inovatīvs informācijas apmaiņas risinājums - PAPL prototips, kas interesē arī citus jaunatnes jomas speciālistus un pašus jauniešus, kā arī izplatīta informācija un veidots konstruktīvs dialogs par digitālo kompetenci un līdzdalības nozīmi jauniešu dzīvē.

Projekta budžets: 6500 EUR

Informāciju sagatavoja

Ilona Indriksone

Vadītājas p.i.; Jaunatnes lietu speciāliste
ilona.indriksone [at] preili.lv