Ņemot vērā epidemioloģisko situāciju valstī, lai pasargātu pacientus un mediķus no iespējamas inficēšanās ar COVID-19, Nacionālais veselības dienests atkārtoti aicina iedzīvotājus gadījumos, kad nepieciešama medicīniska palīdzība, vispirms sazināties ar ģimenes ārstu vai ārstniecības iestādi telefoniski vai elektroniski. Uz ārstniecības iestādi vai pie ģimenes ārsta bez iepriekšēja pieraksta doties nedrīkst, tostarp gadījumos, ja ir ģimenes ārsta nosūtījums pie speciālista!
Jau vēstīts, ka, pamatojoties uz veselības ministres Ilzes Viņķeles 25.marta rīkojumu, valstī līdz ārkārtējās situācijas beigām ir daļēji ierobežoti veselības aprūpes pakalpojumi gan valsts, gan privātajās ārstniecības iestādēs un turpmāk nodrošināta neatliekamā medicīniskā un akūtā palīdzība, tai skaitā izmeklējumi un konsultācijas, tādējādi neierobežojot pacienta iespējas saņemt palīdzību, piemēram, pēkšņu sāpju gadījumā. Tāpat netiek atceltas onkoloģiskās, dzīvību glābjošas, kā arī tādas operācijas, kuru atcelšanas rezultātā var iestāties invaliditāte. Nepieciešamo palīdzību saņems arī grūtnieces, “zaļā koridora” pacienti, HIV/AIDS un tuberkulozes un citi pacienti. Ārstniecības iestādei izvērtējot, iespēju robežās konsultācijas tiks sniegtas attālināti.
Iedzīvotāji tiek aicināti pirms došanās saņemt veselības aprūpes pakalpojumu sazināties ar ārstniecības iestādi par pakalpojuma saņemšanas kārtību. Zvanot vai sūtot e-pastu, jānorāda nepieciešamais pakalpojums, pieejamais nosūtījumus (papīra formātā vai E-veselības portālā) un jāinformē par savām sūdzībām. Ārstniecības iestāde, izvērtējot pacienta stāvokli, pieņems lēmumu vai sniegt pakalpojumu klātienē, vai nodrošināt attālinātu konsultāciju, vai pakalpojuma saņemšanu atlikt uz vēlāku laiku.
Ja pacientam tiek noteikta klātienes vizīte, tad precīzi jāierodas norādītajā laikā, tādējādi izvairoties no saskarsmes ar citiem pacientiem, piemēram, uzgaidāmajās telpās.
Informācija par veselības aprūpes pakalpojumu sniedzējiem ārkārtas situācijas laikā pieejama vietnē www.rindapiearsta.lv. Ar apzīmējumu “IR” norādīti ārstniecības pakalpojumu sniedzēji, kas nodrošina pakalpojumu saņemšanu ārkārtas situācijas laikā, savukārt ar apzīmējumu “NAV” – ārstniecības pakalpojumu sniedzēji, kas savu darbību uz ārkārtējās situācijas laiku ir pārtraukuši.
Nacionālais veselības dienests aicina iedzīvotājus rīkoties atbildīgi, ievērojot veselības nozares speciālistu un Slimības un profilakses kontroles centra norādījumus.
Informāciju sagatavoja:
Ginta Ozoliņa
Nacionālā veselības dienesta
Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītājas vietniece
Tālr.: +371 24919056