Kā jau iepriekš minējām, Preiļu novadā šobrīd notiek darbs pie Preiļu novada pašvaldības izglītības ekosistēmas attīstības stratēģijas 2024.-2028. gadam izstrādes, kas ietver esošo izglītības pakalpojumu izvērtējumu.
Izvērtējuma ietvaros, laikā no 2024. gada 31. janvāra līdz 16. februārim, tika organizēta izglītībā iesaistīto pušu – izglītojamo, to vecāku un pedagogu – tiešsaistes aptauja par apmierinātību ar izglītības pakalpojumiem un mācību vidi Preiļu novada izglītības iestādēs. Aptaujā tika izzināta respondentu apmierinātība ar saņemtajiem izglītības pakalpojumiem un mācību vidi, izglītojamo labbūtības vērtējumi, kā arī apkopoti ieteikumi izglītības iestāžu un izglītības pakalpojumu tālākai pilnveidei. Aptaujā piedalījās:
- 547 Preiļu novada 4.-12. klašu skolēni (54 % no visiem 4.-12. klašu skolēniem Preiļu novadā);
- 797 izglītojamo vecāki vai likumiskie pārstāvji (39 % no kopējā izglītojamo skaita Preiļu novada pašvaldības izglītības iestādēs);
- 219 pedagogi (55 % no visiem Preiļu novada vispārējo izglītības iestāžu pedagogiem).
Apkopojot gūtos datus, secināts, ka 77 % aptaujāto 4.-12. klašu skolēnu apstiprina, ka lepojas ar savu skolu. 71 % aptaujāto 4.-12. klašu skolēnu norāda, ka skolā kopumā jūtas labi.
Aptaujas rezultāti parāda, ka 90 % Preiļu novada izglītojamo vecāku ir apmierināti ar izglītības iestāžu darbu. 97 % pirmsskolēnu un 87 % skolēnu vecāku norāda, ka bērni savā izglītības iestādē kopumā jūtas labi. Bērnu, kuri Preiļu novadā saņem pirmsskolas izglītības pakalpojumus, vecāki pauž ļoti augstu apmierinātību ar izglītības kvalitāti: 97 % vecāku ir apmierināti ar pirmsskolas izglītības kvalitāti kopumā. Līdzīgi kā pirmsskolas vecuma bērnu vecāki, arī Preiļu novada skolēnu vecāki kopumā pauž apmierinātību ar izglītības pakalpojumu kvalitāti. 93 % aptaujāto skolēnu vecāki ir apmierināti ar izglītības pakalpojumu kvalitāti un 89 % – ar pedagogu profesionalitāti.
95 % aptaujāto pedagogu norāda, ka kopumā ir apmierināti ar darba vidi un apstākļiem savā izglītības iestādē un 94 % pedagogu ieteiktu savu izglītības iestādi kā darba vietu citiem pedagogiem.
Informāciju sagatavoja