Iecerētā partnerskolu uzņemšana no Dānijas (Sct.Jacobi Skole), Lietuvas (Siauliai Juventa Progymnasium) un Igaunijas (Peetri Kindergarten-Secondary School) pagājušā gada maijā neizdevās, pandēmijas dēļ. Cerējām, ka projekta noslēgumu realizēsim klātienē šopavasar, bet atkal nekā.
No 6. līdz 9.aprīlim tomēr tikāmies – šoreiz gan neierasti – Zoom platformā ar daudzveidīgu programmu, kura tapa, izmantojot dažādus sadarbības rīkus – Google, Kahoot, Padlet, Tricider. Tika filmēts, montēts, tulkots, meklēta informācija un foto, veidotas prezentācijas un viktorīnas par Preiļiem, Aglonu un Latviju. Informācija par katras dienas notikumiem tika ievietota TwinSpace.
Annija Akmentiņa & skolas pašpārvaldes komanda skolotājas Ilzes Brokas vadībā, nofilmēja lielisku videoekskursiju par Preiļu 1. pamatskolu, kuru projekta vajadzībām samontēja un titrus angļu valodā pievienoja Katrīne Vasiļevska.
Annija Akmentiņa un Juris Mičulis iejutās vadītāju lomā.
Atraktīvi ar ikrīta laika apstākļiem iepazīstināja Undīne Stalidzāne, Rainers Baumanis, Markuss Lukjanskis, Arnita Eglīte, Envija Skumbina. Aizraujošus inženierzinātņu eksperimentus bija sagatavojuši, nofilmējuši un prezentēja Andīna Anspoka, Undīne Stalidzāne, Juris Mičulis, Kārlis Bērzinieks, Daniels Kudrjašovs, Paula Butāne (Paulas eksperiments projekta dalībnieku balsojumā tika atzīts par interesantāko).
Rīta vingrošanu ar latviešu tautas deju elementiem bija sagatavojušas Annija Akmentiņa un Katrīne Vasiļevska. Starpbrīžus ar mūziku piepildīja Kārlis Berzinieks.
Paula Butāne, Undīne Stalidzāne, Daniels Kudrjašovs, Andīna Anspoka iejutās gidu lomā, iepazīstinot viesus ar mūsu skolu. Savukārt, projekta dalībniekus ekskursijā pa Preiļu pilsētu veda – Annija Akmentiņa, Markuss Lukjanskis, Envija Skumbina, Ieva Zukule, Daniels Kudrjašovs, Arnita Eglīte, Rūta Mičule, Rainers Baumanis, Katrīne Vasiļevska.
Paula Butāne un Ieva Zukule prezentēja pašu sagatavoto prezentāciju “Kā mums gājis pa šo gadu” (pandēmijas gads)
Lai gan attālinātās sapulces rada mulsumu un nogurdina, mūsu skolēni lieliski tika galā ar uzticētajiem pienākumiem. Annija, Undīne, Katrīne, Markuss bija īpaši aktīvi, viņi spēja iekustināt mūsu viesus – tika uzdoti jautājumi, spēlētas spēles, teiktas uzslavas un apspriesti eksperimenti. Projekta pēdējā dienā katram projektā iesaistītajam skolēnam bija iespēja izteikt savas domas par projektu. Gandrīz visi 54 projekta dalībnieki to arī izdarīja. Īpaši jāuzslavē mūsējie – “Jums izdevās lieliski stāstīt par savām sajūtām šo divu gadu laikā.”
Mūsu ciemiņiem noslēgumā bijām sagatavojuši koncertu, kuru vadīja Rūta, Undīne, Envija, Annija, Kārlis, Ieva, Andīna, Arnita, Katrīne.
Projekta gala produkta e-grāmatas veidošana tika uzticēta Latvijas komandai – ar to mēs lieliski tikām galā.
Paldies Preiļu 1. pamatskolas kolektīvam un skolēnu ģimenēm par sapratni, atbalstu, līdzi jušanu un atsaucību.
Tāpat lielu paldies vēlamies teikt Nordplus-eTwinning un mūsu partneskolām no Lietuvas, Dānijas un Igaunijas par lielisko uzņemšanu savā skolā, pilsētā un valstī un piedalīšanos mūsu organizētajās aktivitātēs.
Skolēnu atziņas:
- Papildināju savas aktiermākslas iemaņas un projektā gūtā pieredze palīdzēs neuztraukties publikas priekšā.
- Iepazinu citas kultūras un to tradīcijas. Būtu nedaudzvairāk jāpiestrādā pie prasmēm komunicēt.
- Iemācījos labāk runāt Zoom platformā, komunicēt angļu valodā. Vislabāk, man šķiet, izdevās ieinteresēt ārzemniekus ar latviešu kultūru, dziesmām un dejām.
- Man patika Kahoot (viktorīnas) ļoti. Un salīdzinot ar 2019. gada beigām kā es runāju tad, un kā tagad…mana angļu valoda ir uzlabojusies par 100%.
- Man vislabāk patika tas, ka mēs visu par Latviju un Preiļiem rādījām zoom.
- Manuprāt, vislabāk izdevās parādīt video un pastāstīt par tiem. Arī mūsu gatavotās Kahoot viktorīnas bija ļoti jautras un interesantas, jo tās visiem dalībniekiem patika vislabāk!!
- Iemācījos labāk strādāt zoom platformā labāk iemācījos vairāk komunicēt un saprast angļu valodu. Patika stāstīt un sagatavot eksperimentu, kā arī stāstīt par pilsētu. Izdevās ļoti labi strādāt zoom platformā.
- Ko darītu citādāk? – Nedarīt lietas pēdejā minūtē, un neslinkot.
- Man vislabāk patika skatīties citu eksperimentus un pašam gatavot eksperimentu. Izdevās stāstīt par Preiļiem un skolu. Man vajadzētu piestrādāt pie uzstāšanās svešu cilvēku vidē un būt mierīgam uzstāšanās laikā, es biju ļoti uztraucies.
- Kaut arī attālināti, bet tomēr iemācījos uzstāties un nebaidīties publikas priekšā, kā arī uzlaboju savas angļu valodas zināšanas.
- Iemācījos labāk sarunāties ar cilvēkiem angļu valodā un strādāt grupās.
- Bija interesanti dzīvot vienā ģimenā ar Villadu un redzēt kā mācās dāņi. Man vislabāk patika Dānijā piedalīties Helovīna svinēšanā. Man būtu jāpiestrādā pie pašpārliecinātības un nebaidīties runāt tik ļoti.
- Es iemācijos būt patstāvīga un uzlaboju savas angļu valodas zināšanas. Kā arī es iemācijos veidot un filmēt dažādus eksperimentus. Vēl es uzlaboju savas video montēšanas spējas. Man bija iespēja ieraudzīt un izbaudīt kā cilvēki, citās valstīs mācās,dzīvo un strādā.
- Lai kā mēs centāmies ar ārzemniekiem runāt, tā komunikācija īsti neizdevās, mēs nezinām, kā būtu, ja mēs būtu viņu vietā. Visi padarīja lielisku darbu, tāpēc es to ļoti novērtēju. Galu galā, visi bija atsaucīgi.