Vērtīgas idejas un uzņēmība tās īstenot – šie priekšnoteikumi vajadzīgi katram labam uzņēmējam, taču veiksmīga biznesa uzsākšanai ir svarīgas arī zināšanas un pieredze. Valsts izglītības satura centrs aicina Latvijas skolēnus piedalīties Swedbank Biznesa skiču konkursā un gūt pieredzi uzņēmējdarbībā, attīstot savu biznesa ideju.
Swedbank Biznesa skiču konkursā var pieteikties pamatskolu (7.–9. klašu) un vidusskolu komandas (10.–12. klašu skolēni un profesionālās vidējās izglītības iestāžu 1.–4. kursa audzēkņi). Konkursā var pieteikties jebkurš interesents – gan tie, kam jau ir izveidots skolēnu mācību uzņēmums un sava biznesa ideja skolas izglītības programmas ietvaros, gan visi citi, kas par to nav pat domājuši. Šogad konkursā tiek īpaši meklētas biznesa idejas, kas risina iedzīvotāju vajadzības, vienlaikus rūpējoties par planētu.
Kā nokļūt līdz pelnošai biznesa idejai? Kas ir tavs potenciālais klients un konkurenti? Kā plānot finanses? Kā veidot savu komandu? Kur atrast sākuma kapitālu? Kļūstot par Biznesa skiču konkursa dalībniekiem un rodot atbildes uz šiem jautājumiem, jaunieši iegūs padziļinātas zināšanas un izpratni par uzņēmējdarbības pamatprincipiem.
Līdz 22. janvārim jāpiesaka tikai sava komanda (2–5 skolēni + skolotājs)
Tālāk konkurss norisināsies trīs kārtās:
- 1. žūrijas vērtējumam jāiesniedz ideja
- Pusfinālisti veidos savas idejas aprakstu videoformātā
- Finālā labākās idejas tiks nodotas publiskam balsojumam.
1. vietas ieguvēji saņems 1500 eiro, 2. vietas ieguvēji – 1000 eiro, bet komandas, kas iegūs 3. vietu, – 500 eiro pēc nodokļu nomaksas. Visu uzvarētāju komandu skolotāji saņems 200 eiro. Uzvarētājus paziņos īpašā pasākumā 23. martā.
Konkursu rīko Swedbank sadarbībā ar Valsts izglītības satura centru (“Skola 2030”), Rīgas Tehniskās universitātes Dizaina fabriku, un Latvijas Studentu apvienību.
Aicinām izvietot informāciju Jūsu skolā un uzrunāt Jūsu pārstāvētās skolas skolotājus, rosinot iesaistīt jauniešus izzinošajā sacensībā. Tā jauniešiem ir iespēja apgūt un trenēt starpdisciplināras prasmes, sākot no plānošanas un darba komandā līdz radošumam, mārketingam un audiovizuālā satura radīšanai.
Vairāk par pieteikšanos un konkursa norisi iespējams uzzināt ŠEIT.
Informāciju sagatavoja
Swedbank Finanšu institūta vadītājs
Reinis Jansons