Muzejos Izglītībā

Šī gada 21. septembrī Vārkavas muižas parkā Dubnas krastā norisinājās makšķerēšanas un zīmēšanas plenērs “Uzzīmē Dubnas zivi!”. Tā laikā 18 Preiļu Mūzikas un mākslas skolas Mākslas nodaļas audzēkņi skolotāju un muzeja darbinieku pavadībā gan makšķerēja, gan iemūžināja savos zīmējumos Dubnas zivis.

Plenērs bija viena no Preiļu vēstures un lietišķās mākslas muzeja projekta “Pēteris Zeile. Domu un atmiņu makšķernieks” aktivitātēm, un tās mērķis bija skolēnus iepazīstināt ar Dubnas krastos dzimušā un augušā Preiļu novada Goda pilsoņa, Latvijas Mākslas akadēmijas profesora un aizrautīga makšķernieka Pētera Zeiles (1928–2020) darbību un iesaistīt viņam veltītās topošās ekspozīcijas papildināšanā ar plenēra laikā tapušajiem Dubnas zivju zīmējumiem.

Preiļu Mūzikas un mākslas skolas skolotājs un pieredzējis makšķernieks Kazimirs Anspaks apmācīja bērnus makšķerēšanas pamatos, un rezultātā visi, kas ņēma rokā makšķeri, tika pie savas Dubnas zivs! Savukārt mākslas skolas direktora vietnieces mākslas nodaļā Mariannas Abrickas un skolotājas Silvijas Berezovskas vadībā tapa krāšņi zivju zīmējumi. Plenēra dalībniekus sildīja Preiļu vēstures un lietišķās mākslas muzeja kolektīva sarūpētā un visu kopīgi pagatavotā zivju zupa.

Noslēgumā Upmalas pagasta pārvaldniece Inta Kivleniece novadīja īsu ekskursiju pa Vārkavas pils pagrabiem, kur bērni noslēpumainā gaisotnē varēja apskatīt dažādus senus priekšmetus, tostarp iesēsties ratos un ragavās.

Preiļu vēstures un lietišķās mākslas muzeja projektam “Pēteris Zeile. Domu un atmiņu makšķernieks” VKKF mērķprogrammas “Muzeju nozares attīstības programma” projektu konkursā piešķirti 4000 eiro. Tā rezultātā gada noslēgumā taps Preiļu novadā dzimušā kultūrvēsturnieka Pētera Zeiles (1928-2020) mantojumam veltīta interaktīva, pārvietojama ekspozīcija, ko papildinās arī šajā plenērā tapušie bērnu zīmējumi.

Liels paldies Preiļu Mūzikas un mākslas skolai par atsaucību un veiksmīgu sadarbību plenēra norises organizēšanā, kā arī transporta nodrošināšanu!

Informāciju sagatavoja: