Pašvaldībā Izglītībā Jaunatne

12. februārī visā Latvijā norisinājās viens no lielākajiem karjeras izglītības pasākumiem “Ēnu diena”, kurā iesaistījās arī Preiļu novada pašvaldība, sniedzot iespēju skolēniem sekot līdzi dažādu jomu speciālistu darbam. Pašvaldības un tās iestāžu darbu šogad iepazina 30 jaunieši, pārstāvot Preiļu, Jersikas, Maltas, Vaboles, Daugavpils, Varakļānu un Iļģuciema izglītības iestādes.

“Ēnu dienas” rīts skolēniem iesākās Preiļu novada domes sēžu zālē ar domes priekšsēdētājas otrās vietnieces Klavdijas Zarānes prezentāciju un stāstījumu par Preiļu novada domes struktūru, paveiktajiem un darba etapā esošajiem darbiem, kā arī novada aktualitātēm. Atlikušo dienas daļu “ēnotāji” pavadīja pie ēnu devējiem, ielūkojoties viņu ikdienā, iepazīstoties ar profesijas specifiku un gūstot atbildes uz sev interesējošos jautājumiem.

Šogad Preiļu novada pašvaldībā “ēnas” iepazina dažādas profesijas: domes priekšsēdētājas otrais vietnieks, nekustamā īpašuma daļas vadītājs, juridiskās daļas vadītājs, grāmatvedības daļas vadītājs, tehniskās daļas būvinženieris, Preiļu muižas kompleksa un parka vadītājs, pašvaldības policijas priekšnieks, tūrisma informācijas centra vadītājs, jaunatnes lietu speciālists, Labklājības pārvaldes direktors un psihologs.

Pasākuma izskaņā skolēni saņēma “Ēnu dienas” apliecinājumu un atsauksmi par dalību pasākumā, savukārt pašvaldība piemiņā dāvināja piezīmju blociņu un pildspalvu.

Preiļu novada Jaunatnes lietu speciāliste Sintija Ančeva pastāstīja, ka “Ēnu diena” katru gadu iegūst aizvien lielāku popularitāti, kas ir ļoti apsveicami. ““Ēnu diena” ir ļoti nozīmīgs resurss jauniešu karjeras lēmumu pieņemšanas procesā, tā ļauj vairāk saprast un apzināt savas vēlmes un uzzināt pieredzi no jau esošiem speciālistiem, kā arī šis pasākums palīdz novērtēt un salīdzināt savas gaidas ar reālajām iespējām un situācijām,” vēsta S.Ančeva.

Jautājot jauniešiem par “Ēnu dienu” nozīmīgumu, skolēni bija vienisprātis, ka šis ir noderīgs un izdevies pasākums, kura laikā bija iespējams iegūt jaunas zināšanas un saprast, ar ko viņi varētu nodarboties nākotnē. Skolēni dalījās iespaidos, ka īpaši interesanti esot bijis piedalīties objektu apskatē pilsētā, kur uz vietas varēja uzdot jautājumus par dažādu projektu norisi. Jaunieši atzina, ka ik gadu cenšas ēnot dažādu profesiju pārstāvjus, lai varētu salīdzināt un izvēlētos savu nākotnes profesiju.