AS „Latvenergo”: Izlīdzinātais maksājums – iespēja plānot tēriņus gada griezumā

14.05.2014.

AS „Latvenergo” saviem klientiem jau vairākus gadus kā vienu no norēķinu metodēm  piedāvā Izlīdzināto maksājumu. Izlīdzināto maksājumu (IM) jeb iespēju katru mēnesi maksāt izlīdzinātu nemainīgu summu, kas aprēķināta atbilstoši klienta vēsturiskajam vidējam patēriņam, patlaban kā sev ērtāko norēķinu metodi atzinuši jau vairāk nekā 128 tūkstoši  AS „Latvenergo” klientu. 

Kādēļ šis norēķinu veids ir ērts un izdevīgs klientam, kā arī citus biežāk uzdotos jautājumus par izlīdzināto maksājumu sīkāk skaidro Solvita Linde, AS „Latvenergo” Mārketinga un klientu apkalpošanas direktore.

Kā tiek aprēķināts mans maksājums?

Klienta vidējo patēriņu aprēķinām pēc tā, kā esam fiksējuši klienta patēriņu dinamiku ikgadējās kontroles apgaitās. Klienti parasti saskaita savus veiktos maksājumus par elektroenerģiju un tā izrēķina vidējo patērēto kilovatstundu skaitu. Atšķirībām nevajadzētu būt, taču tās tomēr var rasties, jo klientu norēķinu paradumi  ir dažādi. Piemēram, mēnesī, kad ģimenes budžetā bijuši neplānoti izdevumi, par patērēto elektroenerģiju norēķinās nevis pēc reāli patērētā apjoma, bet mazāka. Nākamajā mēnesī savukārt samaksā vairāk, citreiz samaksā nākamajā mēnesī par diviem mēnešiem. Ieradumi katrā ģimenē ir dažādi, tāpēc kontroles apgaitās fiksētais patēriņš ir tuvāks reālajam, un to izmantojam, aprēķinot izlīdzinātā maksājuma ikmēneša summu. Taču, ja klientam šķiet, ka mūsu lēstais vidējais patēriņš tomēr nav atbilstošs, esam gatavi to pārskatīt un aicinām klientu sazināties ar klientu apkalpošanas speciālistiem, kuri šo jautājumu atrisinās. Gadījumā, ja klienta patēriņš mainās, izlīdzinātā maksājuma summa tiek pārrēķināta. 

Kādēļ izvēlēties šo norēķinu metodi?

Šis ir ērtākais un vienkāršākais norēķinu veids, līdzīgi kā tagad, norēķinoties ar klienta kartīti. Izvēloties izlīdzināto maksājumu, katru mēnesi varēsiet ar IM kartīti samaksāt par patērētajiem kilovatiem. Turklāt, sazinoties ar AS „Latvenergo” klientu servisu, par abām pusēm pieņemamu IM summu var vienoties jebkurā laikā.

Kādos gadījumos izlīdzināto maksājumu izvēlēties?

To iesakām klientiem, kuriem katru mēnesi ir līdzīgs maksājums un patērēto kilovatstundu apjoms, kā arī, piemēram, vasaras māju īpašniekiem, jo visu gadu būs izlīdzināts maksājums un mēnešos, kad elektrību patērēs vairāk, neizjutīs pieaugumu savos ikmēneša izdevumos.

Vai ar izlīdzināto maksājumu nepārmaksāšu?

Tā kā elektroenerģijas patēriņš katram klientam var būt mainīgs un nav iespējams precīzi noteikt katra mēneša patēriņu (to ietekmē ziemas un vasaras gadalaiki, klienta elektroenerģijas lietošanas paradumi un citi apstākļi), tad norēķinos ar izlīdzināto maksājumu klients dažkārt pārmaksā vai, gluži otrādi, samaksā mazāk. Tāda ir izlīdzinātā maksājuma būtība. Taču ir saprotamas klientu bažas — „kas notiks ar maniem maksājumiem, ja būšu samaksājis vairāk, nekā patērēju, – vai iemaksātā naudiņa nepazudīs”. Vēlamies uzsvērt: neviena patērētā un samaksātā vai nesamaksātā kilovatstunda nekur nepazūd. Pēc skaitītāja rādījuma nolasīšanas tiek veikts pārrēķins, t. i., maksājumi uz nākamo periodu tiek izlīdzināti. Tas nozīmē, ja klients ir tērējis mazāk, bet maksājis vairāk, nākamo mēnešu maksājuma summa attiecīgi samazināsies, bet, ja tērēts vairāk un maksāts mazāk, ikmēneša maksājums turpmākajam periodam būs lielāks. Ja klients nepiekrīt veiktajam pārrēķinam, vienmēr pastāv iespēja to pārrunāt un par to vienoties.

Klientam, kurš vēlas saprast, kāds būs viņa ikmēneša izlīdzinātais maksājums,  ērtākais veids to uzzināt ir portālā e-latvenergo.lv vai arī, zvanot uz Klientu servisu:  80 200 400.

Sandra Vējiņa
AS „Latvenergo” preses sekretāre

tel.67728816, 29161531
e-pasts: sandra.vejina@latvenergo.lv

Pēdējās izmaiņas: 09.11.2018.