Par operatīvo dienestu kontakttālruņiem

17.01.2013.

Ikdienā neviens no mums nav pasargāts no iekļūšanas nelaimē. Jebkurš var ciest nelaimes gadījumā, nokļūt veselībai un dzīvībai bīstamās situācijās u.t.t., tāpēc, lai palīdzētu paši sev un citām personām, kuras ir nokļuvušas bīstamā situācijā vai ir kļuvušas par noziedzīga nodarījuma upuriem un lai pēc iespējas ātrāk būtu iespējams novērst kaitīgās sekas, dažkārt arī glābtu cietušo personu dzīvību vai novērstu veselības apdraudējumus, nepietiek tikai ar līdzcilvēku palīdzību un ļoti bieži nepieciešams iesaistīt seku novēršanā arī operatīvos (NMP; UGD; Policija) dienestus. Iedzīvotājiem noteikti ir jāzina, kam un uz kādu tālruņa numuru zvanīt ārkārtas gadījumos un ziņot par notikumu vai lūgtu nepieciešamo palīdzību. Lai atgādinātu to, kas jāzina ikvienam, esam īsumā apkopojuši informāciju par operatīvo dienestu kontakttālruņu numuriem un kā nepieciešamais operatīvais dienests nekavējoties būtu sazvanāms.


Valsts operatīvie dienesti
Personai, kura zvana operatīvajam dienestam – operatīvā dienesta amatpersonai skaidri un saprotami ir jānosauc savi personas dati un obligāti arī tālruņa numurs, no kura tiek zvanīts. Tas nepieciešams tādēļ, lai neskaidrību gadījumā operatīvā dienesta amatpersonas varētu sazināties ar iesniedzēju un precizēt notikuma vietu, tuvākos piebraukšanas ceļus līdz notikuma vietai u.c. apstākļus. Tāpēc nepieciešams būt iecietīgiem un jācenšas precīzi atbildēt uz operatīvā dienesta amatpersonu jautājumiem, jo no precīzi saņemtās informācijas apjoma par negadījuma apstākļiem, daudzreiz ir atkarīgs negadījumā iekļuvušo personu veselības stāvoklis vai pat personu dzīvība.


• Iedzīvotājiem par plānotiem, notiekošiem vai jau notikušiem sabiedriskās kārtības vai drošības apdraudējuma gadījumiem, ceļu satiksmes negadījumiem, plānotu, notiekošu vai jau notikušu noziedzīgu nodarījumu gadījumos, nekavējoties ir jāinformē Valsts policijas amatpersonas, zvanot uz tuvāko Valsts policijas struktūrvienību (iecirkni), sīki un detalizēti noraksturot pašu notikumu – kad, cikos, kur un kas ir noticis, kāda palīdzība vajadzīga.



 Zvanot uz tālr. numuru 65302800 vai 65302802, jūs sazvanīsiet Valsts policijas Latgales reģiona pārvaldes Preiļu policijas iecirkni gan no mobilajiem telefoniem, gan arī no fiksētajiem telefoniem jebkurā diennakts laikā, t.i. no plkst. 00:00 līdz plkst.24:00.


 Zvanot uz diennakts (laika posmā no plkst. 00:00 līdz plkst.24:00) tālr. numuru 110, kas ir vienots Valsts policijas tālruņa numurs visā Latvijas Republikas teritorijā un šajos gadījumos tad jūsu zvans tiks pāradresēts Valsts policijas Latgales reģiona pārvaldes Rēzeknes policijas iecirkņa Operatīvās vadības struktūrvienībai, kas uz doto brīdi apkalpo visu bijušo Rēzeknes, Balvu, Ludzas un Preiļu rajonu administratīvās teritorijas. Tāpēc nevajag būt pārsteigtiem un ir jābūt patiesi iecietīgiem visos gadījumos, kad policijas darbinieks uzdot vairākus jautājumus, jo viņam ir nepieciešams noskaidrot pēc iespējas vairāk precīzas informācijas par attiecīgo notikumu (negadījumu). Tas ir nepieciešams priekš tā, lai maksimāli precīzu informāciju varētu nodot mobilajam policijas darbinieku norīkojumam (ekipāžai) attiecīgajā administratīvajā (Rēzekne, Balvi, Ludza, Preiļi) teritorijā un tikai, saņemot detalizētu informāciju, šis mobilais norīkojums operatīvi izbrauks uz notikuma (negadījuma) vietu. Uz šo tālruņa numuru ir iespējams zvanīt gan no mobilajiem telefoniem, gan arī no fiksētajiem telefoniem.


• Zvanot uz diennakts tālr. numuru 112, kas ir vienots glābšanas dienestu (VUGD pārraudzībā) tālruņa numurs visā Latvijas Republikas teritorijā, jūs vispirms uzklausīs glābšanas dienesta amatpersona un tad jūsu zvans tiks pāradresēts Valsts policijas Latgales reģiona pārvaldes Rēzeknes policijas iecirkņa Operatīvās vadības struktūrvienībai, kuras amatpersona atkal visu precizēs par notikumu (negadījumu) un tikai pēc tam jūsu zvans tiks pāradresēts tam mobilajam policijas norīkojumam (ekipāžai), kura tajā brīdī apkalpo to administratīvo teritoriju, kurā ir noticis negadījums (notikums). Der atcerēties, ka uz tālruņa numuru 112 no mobilā telefona ir iespējams piezvanīt arī gadījumos, kad telefonā nav SIM kartes! Uz šo tālruņa numuru ir iespējams zvanīt gan no mobilajiem telefoniem, gan arī no fiksētajiem telefoniem.


• Savukārt, ja nepieciešams nekavējoties sazināties (laika posmā no plkst. 00:00 līdz plkst. 24:00) ar Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu, tad ir nepieciešams zvanīt uz tālruņa numuru 113, bet ja operatīvi nepieciešama gāzes avārijas dienesta palīdzība – nekavējoties jāzvana uz tālruņa numuru 114.


Lūdzu iedzīvotājus, kuri zvana kādam no operatīvajiem dienestiem uz jebkuru no augstāk minētajiem tālruņa numuriem, ievērot, ka pirmais, kurš pārtrauc telefonsarunu – tas ir operatīvā dienesta darbinieks, nevis persona, kura zvana un informē operatīvā dienesta amatpersonu par notikumu vai negadījumu! 


Pašvaldības policija
Visiem Latvijas Republikas iedzīvotājiem tik svarīgo funkciju, kā sabiedriskās kārtības un drošības garantēšanu, nodrošināšana valsts tiesībsargājošo iestāžu personā, t.i. Valsts policija un citas valsts tiesībsargājošās iestādes. Preiļu novada administratīvajā teritorijā sabiedrisko kārtību un drošību Valsts policijai palīdz nodrošināt arī Preiļu novada Pašvaldības policija, kurai viens no galvenajiem uzdevumiem ir arī pašvaldības saistošo noteikumu ievērošanas kontrole. Pašvaldības policijas amatpersonām sadarbība ar Valsts policijas Latgales reģiona pārvaldes Preiļu policijas iecirkņa amatpersonām sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanā ir augstā līmenī un kopīgi tiek risināti daudzi ar sabiedrisko kārtību un drošību saistīti jautājumi.


Preiļu novada iedzīvotāji Preiļu novada Pašvaldības policiju var sazvanīt darba dienās, darba laikā (darba laiks ir atkarīgs no ikmēneša darba grafika, parasti tas ilgst no plkst.08:00 līdz plkst. 19:00), kā arī piektdienās (no 08:00 līdz 04:00) un sestdienās (21:00 – 04:00), zvanot uz tālruņa numuru 65307330.


Preiļu policijas iecirkņa amatpersonu rīcībā ir Pašvaldības policijas darba grafiks, kas nodrošina to, ka, saņemot iedzīvotāju zvanu un izvērtējot situāciju, valsts policijas amatpersona atkarībā no situācijas uz notikuma (negadījuma) vietu norīko vai nu valsts policijas norīkojumu vai arī telefona zvanu pāradresē Pašvaldības policijai.


Tā kā Pašvaldības policija (ņemot vērā darbinieku skaitu un ierobežotos resursus) nestrādā diennakts režīmā tāpēc, nepieciešamības gadījumā, iedzīvotājiem nekavējoties ir jāzvana Valsts policijai.


Jauno 2013.gadu uzsākot, novēlu visiem novada iedzīvotājiem, lai jūsu un mūsu dzīvē pēc iespējas mazāk būtu dažādu ārkārtas situāciju, nepatīkamu notikumu un negadījumu, bet ja tādas tomēr rodas, pēc iespējas pašiem saglabāt mieru un vēsu prātu un galvenais – rīkoties atbilstoši konkrētai situācijai!


Visiem novēlu veiksmi un lai viss izdodas!


Jānis Trubačs,
Preiļu novada Pašvaldības policijas priekšnieks

Pēdējās izmaiņas: 17.01.2013.