KNAB: lobisma likums ir piemērotākais risinājums Latvijas situācijai

10.05.2012.


KNAB Korupcijas novēršanas nodaļas vadītāja Diāna Kurpniece intervijā vortālam “7guru.lv” norāda, ka šobrīd KNAB izstrādātā Lobisma likuma koncepcija ir reglamentēt, ka un kā valsts amatpersonai kontakts ar lobētāju būs jāreģistrē un jāpublisko, kā arī definēt lobisma jēdzienu kā tādu, kas līdz šim Latvijā nav izdarīts.


D. Kurpniece norāda, ka ASV administratīvais slogs par informācijas atklātību ir uzlikts pašiem lobētajiem, savukārt Latvijai kā piemērotāks izvēlēts Lielbritānijas ceļš, kas uzskata, ka tieši valsts pārvaldei kontakti ar lobētājiem ir jāfiksē.


Atbildot uz likuma pretinieku pārmetumiem par to, ka tāds nemaz nav nepieciešams, D. Kurpniece norāda, ka ekspertīzē, kas tika veikta pirms pieciem gadiem, tik tiešām tika secināts, ka šāds likums būtu lieks. Tomēr šodien lobisma nozare Latvijā ir attīstījusies, tādēļ arī ir aktualizējusies nepieciešamība pēc likuma.


„Jo lobēšanas process kļūst profesionālāks, jo vairāk tam tiek tērēta nauda. Un jo vairāk naudas tiek tērēts, jo tās loma politikā kļūst lielāka. Protams, jebkura informācija un dati, kas nāk no ārpuses, ir ārkārtīgi vērtīgi valsts amatpersonām. Tāpēc mēs arī ļoti gatavojamies tam brīdim, kad nodosim publiskajai apspriešanai likumprojektu, jo lobisma nozares profesionāļi vislabāk zina, kas ko nozīmē un kādos terminos ir jānosauc dažādi procesi.  No otras puses ir jāsaprot, ka, ja atsevišķiem ekonomiskiem spēlētājiem ir ļoti lielas finansiālas intereses, tad visa politika var būt vērsta uz ekonomiski spēcīgāko personu interešu aizstāvību,” D. Kurpniece.



Interviju ar Diānu Kurpnieci lasiet vortālā “7guru.lv” http://www.7guru.lv/lasamgabali/knab-lobisms-latvija-attistijies.


 


Par “7guru.lv”


www.7guru.lv ir pirmais un šobrīd vienīgais mārketinga komunikācijas un sabiedrisko attiecību vortāls Latvijā, kas izveidots 2007.gadā. Savu piecu darbības gadu laikā vortāls ir sasniedzis ievērojamus rezultātus – dienu dienā mājas lapu apmeklē vairāk kā 70% Latvijas sabiedrisko attiecību profesionāļu no aģentūrām, valsts pārvaldes un uzņēmumiem, reklāmas speciālisti, mārketinga sfēras pārstāvji, studenti, mācībspēki un žurnālisti.


 

Pēdējās izmaiņas: 09.11.2018.