AS Latfood: šogad aprit 40 gadi, kopš Ādažos ražo čipsus

21.11.2011.


Šogad aprit 40 gadi, kopš Latvijā kopumā tika likti pamati sāļo uzkodu un čipsu ražošanas industrijai. Sāļo uzkodu ražošana Ādažu kolhozā pirms 40 gadiem ir pirmsākums arī iecienīto Ādažu čipsu ražošanai, ko šodien ražo Latvijā vadošais čipsu un sāļo uzkodu ražotājs AS Latfood.


Valdis Blūms, AS Latfood valdes priekšsēdētājs: „Jāatzīst, ka 40 gadu periods ražošanas industrijai ļoti ir ilgs laiks, kas norāda uz attīstību un progresu, tamdēļ ir patiess gandarījums, ka Latvijā sāļo uzkodu un čipsu ražošana pastāv tik ilgu laiku. Čipsu ražošana Latvijā notiek, sekojot līdzi jaunākajām pasaules tendencēm, un tieši tamdēļ tie kļuvuši par eksportspējīgu un daudzviet pasaulē iecienītu produktu – no visiem Latvijā saražotajiem čipsiem aptuveni 48% tiek eksportēti.”


Vēl Padomju Savienības laikā, kad uz Latviju tika atvestas pirmās ražošanas iekārtas, kas Krievijā tika norakstītas. Sadarbībā ar Maskavas uzņēmumu „Kolos” uz iekārtām 1971.gadā kolhozā „Ādaži” sāka ražot Ādažu čipsi vectētiņu – „kartupeļu salmiņus”. Savukārt šobrīd Latvijā ražoto čipsu un sāļo uzkodu sortimentā ir vairāk nekā 30 dažādi produkti.



Ādažu čipsi ievēro pašregulācijas mehānismus, lai būtu kvalitatīvi un pircējam draudzīgi


Ādažu čipsi ražošanā kopš pašiem pirmsākumiem kā prioritāte izvirzīta kvalitāte un produkta drošums, kā arī pastāvīga receptūru pilnveidošana, padarot produktu pircējam pēc iespējas draudzīgāku.


Valdis Blūms:Jāatzīmē, ka 40 gadu laikā Ādažu čipsi mainījušies ne tikai vizuāli, bet arī kļuvuši draudzīgāki patērētājam, pievēršot uzmanību receptūrām un ieviešot daudz stingrākus kritērijus produkcijas ražošanā un reklamēšanā, nekā noteikts Latvijas valsts likumdošanā un ES direktīvās, kā arī pieņemts kategorijā kopumā. Piemēram, Ādažu čipsi sastāvā ir samazināts sāls saturs, tostarp daļai produktu līdz pat 1,4 gramiem uz 100 gramiem produkta. Tāpat AS Latfood izstrādājis līniju „Mājas čipsi”, kur vispār netiek izmantotas pārtikas piedevas. Sortimentā ir arī citi produkti, kuriem vispār netiek izmantoti garšvielu maisījumi.


Tāpat jāatzīmē, ka AS Latfood pievienojusies ES Memorandam par noteiktu reklamēšanas standartu medijos ievērošanu, kas paredz neizvietot produktu reklāmas raidījumos, kuru tiešā auditorija ir bērni līdz 12 gadu vecumam.”


Ādažu čipsi Latvijas iedzīvotāju vidū jau sen kļuvuši par neatņemamu un iecienītu uzkodu svētkos un brīvdienās, izklaidējoties un atpūšoties kopā ar draugiem vai ģimeni. Tamdēļ līdz ar 40 gadu jubileju mainās arī Ādažu čipsi – par godu 40 gadu jubilejai ir mainīts gan produkta iepakojums un logo, gan filozofija, Ādažu čipsiem kļūstot par Latvijas atpūtas garšu.



Informācija par Ādažu čipsi un AS Latfood


AS Latfood ir lielākais kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu ražotājs Latvijā – stabils tirgus līderis. Uzņēmuma produkcija ar preču zīmi Taffel tiek eksportēta uz Lietuvu, Igauniju, Kazahstānu, Kaļiņingradu, Krieviju, Lielbritāniju, Gruziju, savukārt Azerbaidžānā Latvijas čipsi nopērkami ar Ādažu čipsi zīmolu.


AS Latfood Ādažu čipsiem ir piešķirta „Zaļā karotīte”, kas apliecina, ka produkta izcelsme ir pilnībā izsekojama un ka produkts ražots no augstas kvalitātes vietējām izejvielām.


Vairāk informācijas par uzņēmumu: www.cipsi.lv


Pēdējās izmaiņas: 09.11.2018.