Ādažu čipsi pievienojas ES memorandam par striktu produktu reklamēšanas standartu ievērošanu

30.06.2011.


Latvijā vadošais kartupeļu čipsu Ādažu čipsi un sāļo uzkodu ražotājs AS Latfood ir pievienojies Eiropas Savienības (ES) starptautiskajam memorandam (EU Pledge), saskaņā ar kuru pēc brīvprātības principa pārtikas un dzērienu ražotāju uzņēmumi ES ievēro noteiktus produktu reklamēšanas standartus medijos, neizvietojot produktu reklāmas raidījumos, kuru tiešā auditorija ir bērni līdz 12 gadu vecumam.


Šāds lēmums pieņemts, turpinot AS Latfood izveidoto korporatīvās sociālās atbildības programmu, kas paredz daudz stingrāku kritēriju ieviešanu produkcijas ražošanā, marķēšanā un reklamēšanā, nekā to prasa ES direktīvas un vietējā likumdošana.


Memoranda pamata kritēriji: nereklamēt produktu bērniem līdz 12 gadu vecumam un skolās


Līdz ar memoranda parakstīšanu AS LatfoodĀdažu čipsi ražotājs un Eiropas Uzkodu asociācijas (European Snacks Association, ESA) biedrs apņemas ievērot ES memorandā noteiktos ierobežojumus, kuru viens no pamata mērķiem ir mainīt pārtikas un dzērienu reklamēšanas principus auditorijai, kas ir jaunāka par 12 gadiem.


Kristīne Mālniece, AS Latfood valdes locekle un mārketinga direktore: „Līdz ar pievienošanos ES memorandam, tā parakstītājs apņemas nereklamēt pārtikas produktus bērniem līdz 12 gadu vecumam. Savukārt nākamais būtiskais punkts, ko paredz memorands, ir apņemšanās nereklamēt pārtikas produktus skolās, izņemot izglītojošos nolūkos. Ādažu čipsi stingri ievēro memoranda kritērijus visās uzņēmuma mārketinga aktivitātēs, jo čipsi nav pamatēdiens, bet gan uzkoda, kas uzturā jālieto pārdomāti un sabalansēti, piemēram, baudot atpūtu.”


Ādažu čipsi produktos – zemākais sāls daudzums kategorijā


Tāpat Ādažu čipsi turpinās veikt izmaiņas produktu receptūrās, lai produktu padarītu patērētājam vēl draudzīgāku, nekā to kopumā paredz standarti sāļo uzkodu kategorijā. Piemēram, Ādažu čipsi (AS Latfood) ir samazinājis sāls saturu – pat līdz 1,4 gramiem uz 100 gramiem produkta, kas ir būtiski zemāks rādītājs nekā vidēji kategorijā(1,8 grami uz 100 gramiem).


Par Eiropas Savienības starptautisko memorandu (EU Pledge)


ES Memorands ir izstrādāts 2007.gada decembrī, un to līdz šim parakstījušas vadošās pārtikas un dzērienu kompānijas, tajā skaitā visi Eiropas Uzkodu asociācijas (European Snacks Association, ESA) biedri. ES Memoranda izstrādes pamatā ir pēdējo gadu laikā arvien spilgtāk iezīmējusies bērnu aptaukošanās, ko veicinājusi arī nepareiza un nesabalansēta uztura lietošana, īpaši tādu produktu lietošana, kuru saturā ir augsts cukura, tauku un sāls daudzums.



ES starptautiskais memorands (EU Pledge) tika ieviests kā alternatīva iniciatīvai noteikt produktu reklāmas aizliegumus medijos. Saskaņā ar memorandu pēc brīvprātības principa pārtikas un dzērienu ražotāju uzņēmumi Eiropas Savienībā ievēro noteiktus reklamēšanās standartus. Šo standartu ievērošanu stingri pārbauda neatkarīgas starptautiskas komisijas, kas var reizi gadā ierasties uzņēmumā un pārbaudīt dokumentāciju.


Informācija par Ādažu čipsi un AS Latfood


AS Latfood ir lielākais kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu ražotājs Latvijā – stabils tirgus līderis. Uzņēmuma produkcija ar preču zīmi Taffel tiek eksportēta uz Lietuvu, Igauniju, Kazahstānu, Kaļiņingradu, Krieviju, Lielbritāniju, Gruziju, savukārt Azerbaidžānā Latvijas čipsi nopērkami ar Ādažu čipsi zīmolu.


AS Latfood Ādažu čipsiem ir piešķirta „Zaļā karotīte”, kas apliecina, ka produkta izcelsme ir pilnībā izsekojama un ka produkts ražots no augstas kvalitātes vietējām izejvielām.



Vairāk informācijas par uzņēmumu: www.cipsi.lv


Pēdējās izmaiņas: 09.11.2018.