Latvijas uzņēmumi NAV gatavi krīzēm

22.03.2011.


Tikai neliela daļa Latvijas uzņēmumu ir gatavi operatīvai un profesionālai rīcībai krīzes situācijās, liecina mārketinga un sabiedrisko attiecību vortāla 7guru veiktā aptauja. Vortāla aptaujātie uzņēmumi atzina, ka tiem ir izstrādāts plāns komunikācijai krīzes situācijā, bet diemžēl tikai viena uzņēmuma darbinieki bija speciāli apmācīti rīcībai krīzes situācijā.



Aptaujas rezultāti liecina, ka aptuveni 15% uzņēmumu ir izstrādāta krīžu komunikācijas rīcības programma. No 85% uzņēmumu, kuriem šīs programmas nav, tikai nepilni 5% šo programmu plāno izstrādāt. Taču diemžēl tikai viens uzņēmums izstrādājis ne tikai krīžu komunikācijas rīcības programmu, bet arī speciāli veicis darbinieku apmācības.


Iveta Antonišķe, sabiedrisko attiecību aģentūras „Repute” valdes locekle: „Latvijā krīžu komunikācijas rīcības plāns ir izstrādāts tikai starptautiskajiem un atsevišķiem lielajiem uzņēmumiem. Taču programmas izstrāde ir tikai pirmais solis, jo katru gadu izstrādātā programma ir jāpārskata un jākoriģē atbilstoši situācijai, kā arī regulāri jāveic darbinieku apmācības. Savādāk krīzes brīdī var izrādīties, ka plāns ir, bet cilvēki pat nezina, kur tas atrodas, nemaz nerunājot par to, kas tur iekšā rakstīts.“



Uzņēmumiem reģionos nav izpratnes par krīzes situāciju ietekmi



Vismazāk informēti par krīžu komunikāciju ir reģionos strādājošie uzņēmumi. “Šī neinformētība ir nopietns drauds uzņēmuma reputācijai un pat turpmākai darbībai gadījumā, ja uzņēmumam būs jāpiedzīvo krīzes situācija. Krīze nav tikai vārds, kas darbībā piemeklē tikai citus vai lielus uzņēmumus. Krīzes situācijām jābūt gataviem visiem, jo uzņēmuma dzīvē tā var būt gan klientu saindēšanās ar pārtiku – pārtikas uzņēmumu gadījumā, gan maksātnespējas ierosināšana vai strīds ar banku; negadījums darba vietā, utt.,” informē I. Antonišķe. Tāpēc viņa uzsver, ka uzņēmējiem vismaz ir jābūt izpratnei par to, kādas krīzes situācijas uzņēmumu var apdraudēt.


INFORMĀCIJAI


Sabiedrisko attiecību aģentūra “Repute” Baltijas tirgū strādā jau 7 gadus, šo gadu laikā kļūstot par vienu no nozīmīgākajām spēlētājām sabiedrisko attiecību tirgū un klientu ieteiktākajām aģentūrām. Aģentūras klientu vidū ir gan starptautiskie, gan Latvijas vietējie uzņēmumi. Piemēram, PHILIPS; TETRA PAK; LATVIJAS ENERGOCELTNIEKS; LATFOOD; ERGO; LATVENERGO; RĪGAS DZIRNAVNIEKS un citi.


REPUTE savulaik izveidojusi un joprojām nodrošina mārketinga un sabiedrisko attiecību vortāla 7guru ikdienas uzturēšanu.


Informāciju sagatavoja:
Sanita Rubene
SIA „Repute” pārstāve


Pēdējās izmaiņas: 09.11.2018.