Reklāmas nozares eksperti: Veselības ministrijas centieni ir liekulība

06.12.2010.

Latvijas Reklāmas asociācija (LRA) un reklāmas tirgus dalībnieki protestē pret plānotajiem reklāmas ierobežojumiem “neveslīgam uzturam”, uzsverot, ka šādi grozījumi nesniegs cerēto rezultātu. Tieši pretēji – ierobežojumi graus Latvijas uzņēmumu un produktu konkurētspēju, kā arī negatīvi ietekmēs ne tikai jau tā par 50% kritušo reklāmas tirgu, bet arī Latvijas ekonomiku kopumā, raksta mārketinga komunikāciju un sabiedrisko attiecību vortāls 7guru.lv.


Reklāmas un mediju tirgus dalībnieki iestājas pret Veselības ministrijas izstrādāto dokumentu “Sabiedrības veselības pamatnostādnes 2011.-2017. gadam”, vortālam 7guru.lv uzsverot tā iespējamo negatīvo ietekmi uz Latvijas uzņēmējdarbību. Uzņēmēji uzskata, ka labāks risinājums būtu veselīga dzīves veida popularizēšana, nevis noteiktu produktu reklāmu aizliegšana.


Andris Blaka, “Taivas Ogilvy” un “ASAP Promo” partneris, norāda: “Šis nav tas brīdis, kad aizliegt neveselīga uztura reklāmas tādā veidā, kā Veselības ministrija to grib izdarīt. Daudz pareizāk būtu propogandēt veselīgu dzīves veidu, nevis aizliegt neveselīgu produktu reklāmu, jo tādā gadījumā rodas jautājums, kāpēc šādi produkti vispār ir pieejami tirgū.”


Ainārs Ščipčinskis, “McCann-Erickson Riga” valdes priekšsēdētājs, skaidro: “Reklāmas industrija reklamē produktus, ko ražo vietējie ražotāji. Būtu naivi iedomāties, ka jautājums skar tikai reklāmu – tas tieši ietekmē Latvijas pārtikas ražotāju eksistenci konkurences aptākļos. Pārstrukturēt Latvijas ražošanu uz tikai veselīgas pārtikas ražošanu prasīs vairākus gadus un milzīgas investīcijas. Tikmēr ārzemju konkurenti nogremdēs jau tā knapi dzīvību velkošos vietējos ražotājus, jo viņi var ievest veselīgu pārtiku no citām valstīm.”


Jeļena Brokāne, “JCDecaux Latvija” direktore uzskata, kaVeselības ministrijas iecerie ierobežot reklāmu “nevesvelīgam uzturam” ir liekulīgi centieni rūpēties par Latvijas iedzīvotājiem: “Ja jau tiek domāts par tautas veselību, tad jāaizliedz dezodorantu pārdošanu – ASV pētījumi rāda, ka dezodoranta lietošana varētu būt par iemeslu krūšu vēzim. Vajadzētu arī aizliegt valdībai pieņemt negatīvus lēmumus, jo tas veicina sirds slimības un palielina mirstību. Noteikti ir arī statistikas dati par mirstību no sirds slimībām. Un tad vēl, protams, vajadzētu aizliegt lietot degvielu, jo skaidrs, ka tā ir kaitīga.”


Ilana Isājeva, AS “Diena” reklāmas aģentūras direktore, ir pārliecināta, ka šādu ierobežojumu noteikšana mediju un reklāmas biznesu novedīs pie katastrofāliem zaudējumiem, kas būs nopietns apdraudējums ļoti daudziem medijiem: „Lieki piebilst, ka mūsu izdevniecības produktu klāstā ir vismaz 4 žurnāli – “Una”, “Veselība”, “Mūsmājas”, “Dienas ēdieni”, kuru ieņēmumu pamatā ir reklāmas ieņēmumi tieši no pārtikas nozares. Lai nodrošinātu lasītājiem minētos žurnālus šobrīd pieejamā kvalitātē un cenā, mēs nevaram atļauties zaudēt vismaz trešdaļu ienākumu nepārdomātu reklāmas ierobežojumu dēļ.”


LRA nozares iebildumus paudusi atklātajā vēstulē Latvijas Darba Devēju konfederācijas ģenerāldirektorei Elīnai Eglei un Latvijas Republikas Veselības ministram Jurim Bārzdiņam. Industrija ir izteikusi protestu pret Veselības ministrijas izstrādātā dokumenta “Sabiedrības veselības pamatnostādnes 2011.-2017. gadam” atsevišķiem plāna punktiem, kas saistās ar reklāmas ierobežojumiem “neveselīgam uzturam”, kā arī pieprasa jēdziena “neveselīgs uzturs” skaidrojumu.


Vairāk lasiet http://7guru.lv/news/nozareszinas/article.php?id=71931


www.7guru.lv ir Latvijā pirmais profesionālais mārketinga komunikāciju un sabiedrisko attiecību vortāls. Vortāls jau ceturto gadu veido sabiedrisko attiecību un reklāmas nozaru reputāciju, apvieno nozaru speciālistu pieredzi un veicina viedokļu apmaiņu, informē par Latvijas un pasaules jaunumiem un aktualitātēm.


Informāciju sagatavoja:
Līva Balode
www.7guru.lv
Projektu vadītāja
E-pasts:
liva@7guru.lv
Tālr.: 22017171


 

Pēdējās izmaiņas: 09.11.2018.