`Lāčplēša alus darītava` aptauja: krievi latviešus uzskata par lielākiem alus dzērājiem

29.10.2010.

Kā liecina pašmāju alus ražotāja „Lāčplēša alus darītava” veiktā aptauja*, krievu tautības iedzīvotāji latviešus uzskata par lielākiem alus dzērājiem nekā paši sevi. Atšķirībā no latviešiem, krievi vairāk dod priekšroku salikumam alus un zivis, kamēr latvieši – alus un cūkgaļa.


Tikai 1% krievu tautības iedzīvotāju atzīst, ka alu nedzer
 Juris Mucenieks, „Lāčplēša alus darītavas” vadības pārstāvis: „No kopumā aptuveni 800 aptaujātajiem apmēram 28% krievu un 39% latviešu sevi uzskata par īstiem un uzticamiem alus cienītājiem.  Tikai 1% krievu tautības pārstāvju atzīst, ka alu vispār nedzer. Savukārt  no latviešu iedzīvotājiem šādu atbildi minējuši 9% respondentu. Pārējie aptaujātie sevi vairāk pieskaita pie neregulāriem alus dzērējiem – „brīvdienu alus dzērājs”, „iedzeru to šad tad”, „alus dzērājs – pirti gājējs” u.c.”
Interesanti, ka pie alus dzērājiem, piemēram, skatoties hokeju, sevi gandrīz divas reizes biežāk pieskaita krievu tautības iedzīvotāji (33%) nekā latvieši (18%), kuri ir pasaulē vieni no uzticamākajiem hokeja faniem.
Tāpat pētījums atklāj, ka krievu tautības sievietes alu izvēlas retāk nekā latvietes.


Krievu tautības iedzīvotāji alu iecienījuši arī pie zivīm, latvieši – vairāk pie cūkgaļas
Atšķirībā no latviešiem, krievu tautības iedzīvotāji alu iecienījuši dzert arī kopā ar zivju ēdieniem un dažādām jūras veltēm, piemēram, zivju un ikru maizītēm, kaltētām zivīm u.tml.
Juris Mucenieks: „Aptaujas dati liecina, ka krievu tautības iedzīvotāji alu pie zivju ēdieniem un jūras veltēm dzer divreiz biežāk nekā latvieši. Tāpat krievu tautības iedzīvotāji alu vairāk iecienījuši dzert kopā ar grillētiem ēdieniem, kamēr latvieši to biežāk izvēlas lietot pie dažādiem cūkgaļas ēdieniem un dažādiem siltajiem ēdieniem kopumā.”
Kā latviešu, tā krievu tautības iedzīvotāju vidū alus visbiežāk tiek dzerts kopā ar dažādām sāļām uzkodām, piemēram, čipsiem, cepumiem – krekeriem, riekstiņiem, vītinātu gaļu u.c. Turklāt, jo gados vecāks respondents, jo biežāk alu izvēlas pie otrajiem ēdieniem.


Par „Lāčplēša alus darītava”
„Lāčplēša alus darītava” ar ražotni Liepājā ir trešais lielākais alus ražotājs Latvijā. Tā zīmoli „Lāčplēsis” un „Līvu” jau tradicionāli ir starp Latvijas iedzīvotāju iecienītākajiem alus produktiem. Pēdējo divu gadu laikā „Lāčplēša alus darītava” ražotnes modernizēšanā un paplašināšanā ir ieguldītas aptuveni 3 milj.eiro lielas investīcijas. 
Lai palielinātu ražošanas kapacitāti un nodrošinātu ar produkciju pieaugušo tirgus pieprasījumu, 2008.gadā alus darītava tika apvienota ar „Līvu alus darītava” Liepājā.
Kopš 2008.gada „Lāčplēša alus darītava” pievienota SIA „Cido grupa”, kuras īpašnieks ir Skandināvijas otrs lielākais alus ražotājs – akciju sabiedrība „Royal Unibrew”, kuras grupā „Lāčplēša alus darītava” ir jau kopš 2005.gada. „Lāčplēša alus darītava” alus ražošanas pirmsākumi saistāmi ar 1948.gadā Lielvārdē dibināto leģendāro kolhozu „Lāčplēsis”.


*Aptauja tika veikta šī gada septembrī un tajā piedalījās aptuveni 800 respondentu. Aptauju veica „Mindscan” pēc „Lāčplēša alus darītava” pasūtījuma.


Informāciju sniedza:
Inese Lielpinka
„Lāčplēša alus darītava” pārstāve


Plašākai informācijai:
T. 22016161; 67350501


 

Pēdējās izmaiņas: 09.11.2018.