Iedzīvotāji sāk izmantot Krājbankas Sociālās kartes

17.05.2010.

Latvijas Krājbanka sākusi piedāvāt Latvijas pašvaldībām iespēju ievērojami atvieglot un vienkāršot vienreizēju pabalstu izmaksu iedzīvotājiem, izsniedzot Sociālās kartes. Skrundas novada pašvaldības iedzīvotāji saņēmuši pirmās Sociālās kartes.


Sociālā karte ir pirmā karte Latvijā, kas izstrādāta īpaši pašvaldību sociālo dienestu klientu vajadzībām. Tā ir tikpat vienkārša un ērta lietošanā kā bankas izdota norēķinu karte, taču vienlaikus tā nodrošina iespēju kontrolēt un pārbaudīt pabalsta izmantošanas lietderību atbilstoši paredzētajiem mērķiem, piemēram, pirmās nepieciešamības preču iegādei. Kartes saņēmējs var lietot karti, cik bieži vēlas, kamēr iztērēta uz kartes norādītā naudas summa (pabalsts). Kartes bilanci var pārbaudīt bankomātā, taču to nevar izmantot skaidras naudas izņemšanai. Karte ir derīga 6 mēnešus no izsniegšanas brīža.


Pašvaldības savukārt var noteikt teritoriju un tirdzniecības vietas, kurās karte būs derīga. Tādējādi tiek ievērojami samazināta un pat novērsta iespēja izmantot pašvaldības piešķirto pabalstu, iegādājoties alkoholu, cigaretes u.tml. preces. Par kartes noteikto naudas līdzekļu izlietošanu, pašvaldības sociālais dienests saņem regulāras atskaites par to, kurās tirdzniecības vietās un par kādām naudas summām kartes īpašnieks ir iepircies. Līdz ar to karte kļūst par efektīvu kontroles un skaidras naudas plūsmas regulēšanas instrumentu sociālo dienestu darbiniekiem.


Latvijas Krājbankas Norēķinu karšu pārvaldes vadītāja Ludmila Bērziņa skaidro:
„Kartes būtība ir atvieglot pašvaldību sociālo dienestu darbinieku darbu un aizvietot skaidru naudu, ko nereti izlieto neatbilstoši pabalsta izsniegšanas mērķiem. Pašvaldība var vienoties par īpašu atlaižu sistēmu, piemēram, vietējā pārtikas veikalā, ja preces tiek iegādātas ar Sociālo karti, tādējādi veicinot kopēju sociālo līdzatbildību par trūcīgajiem. Šī iespēja izmantota arī Skrundā. Raugoties no kartes lietotāja viedokļa, šī risinājuma priekšrocība ir iespēja saņemt vienreizēju pabalstu, nekļūstot par bankas klientu ar norēķinu kontu, ko drīz nāktos slēgt. Cilvēkiem, kas regulāri saņem Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras pabalstus tiek piedāvāts bez maksas noformēt Atbalsta komplektu, kurā ietilpst viss nepieciešamais līdzekļu pastāvīgai pārvaldīšanai – norēķinu konts, karte, Online banka ar kodi karti un pēc izvēles Telefonbanka vai Mobilā banka.”



Latvijas Krājbanka ir universāla tīkla komercbanka, kas sniedz pilna spektra pakalpojumus uzņēmumiem un privātpersonām, rezidentiem un nerezidentiem. Bankai ir plašākais klientu apkalpošanas centru tīkls valstī, kas ļauj ērti un ātri apkalpot klientus visās Latvijas pilsētās un novados. Krājbankai visā Latvijā ir 114 klientu apkalpošanas centri, no kuriem 33 minibankas un šajā ziņā Krājbanka ieņem pirmo vietu Latvijas komercbanku vidū.


Kristīne Ozolniece
AS “Latvijas Krājbanka”
Sabiedrisko attiecību speciāliste

Pēdējās izmaiņas: 09.11.2018.