Preiļu novada domē tiek veidota centralizētā grāmatvedība

02.12.2009.

Ar 2010. gada 1. janvāri līdzekļu ekonomijas un darba optimizācijas nolūkā Preiļu novada domē tiks izveidota centralizētā grāmatvedības uzskaite. Tā nolēma deputāti ārkārtas domes sēdē 26. novembrī.


Līdz šim katrā domes iestādē un arī bijušajās rajona padomes iestādēs, kuras pārņēmusi Preiļu novada pašvaldība, grāmatvedības darbs tika veikts atsevišķi. No 1. janvāra tiks likvidētas grāmatvežu štata vienības domes iestādēs – Preiļu novada Kultūras centrā – 2, Preiļu novada Mūzikas un mākslas skolā -1, Preiļu novada Galvenajā bibliotēkā – 0,5, Preiļu Valsts ģimnāzijā – 1, Preiļu 1. pamatskolā – 1, Preiļu 2. vidusskolā – 1, Preiļu novada Izglītības pārvaldē – 1, Saunas pagasta pārvaldē – galvenā grāmatveža un grāmatveža – kasiera vienība, Pelēču pagasta pārvaldē -galvenā grāmatveža un grāmatveža štata vienība.


Lai grāmatvedības uzskaites veikšana noritētu efektīvi un vienā vietā, Preiļu novada domes štatu saraksts no 2010. gada 1. janvāra tiks papildināts ar septiņām grāmatvežu štata vienībām un vienu ekonomista štata vienību. Kopumā Preiļu novada domē un domes iestādēs grāmatvedības darbinieku skaits samazināsies par piecām štata vienībām.


Pašvaldību teritoriālās reformas rezultātā novadam tika pievienoti divi pagasti un tika pārņemtas Preiļu rajona iestādes. Pašlaik notiek visu iestāžu darba optimizācijas process, lai turpmākais darbs būtu veicams kvalitatīvāk, būtu labāk pārskatāms un ar mazāku laika patēriņu.


Grāmatvedības funkciju centralizācija ļaus operatīvāk veikt visu nepieciešamo atskaišu un pārskatu sastādīšanu, kā arī dos iespēju ātrāk veidot finanšu pārskatus pašvaldības darba vajadzībām.


Deputāti lēma, ka pašreizējā darbinieku štatu struktūra varētu pastāvēt līdz 2010. gada budžeta pieņemšanai pašvaldībā. Plānojot jauno budžetu, domes iestādes kārtējo reizi varētu skart štatu likvidēšana un darbinieku atalgojuma samazināšana.


Maija Paegle


 

Pēdējās izmaiņas: 02.12.2009.