Pēc trīs mēnešu vasaras tūres pa Latviju Sūdzību Kiosks ir atgriezies Rīgā

08.09.2009.

Tūkstošiem patērētāju reģionālajās pilsētās uzzināja vairāk par savām tiesībām


Pēc trīs mēnešu vasaras tūres pa visu Latviju Sūdzību Kiosks ir atgriezies Rīgā. Kiosks bija viena no Eiropas Savienības informatīvās kampaņas aktivitātēm. Kampaņa „Runā Droši! Tās ir Tavas patērētāja tiesības Eiropas Savienībā!” Latvijā norit jau kopš šī gada marta. Kioska tūres laikā izplatīja 17 tūkstošus faktu lapu un sniedza vairāk nekā 100 ekspertu konsultācijas.


Trīs mēnešu laikā Sūdzību Kiosks apceļoja Latvijas novadus, paviesojoties astoņās pilsētās: Rīgā, Jūrmalā, Liepājā, Ventspilī, Cēsīs, Gulbenē, Rēzeknē un Jelgavā.


”Pilsētu svētkos satiekas tūkstošiem apmeklētāju, un tā mums ir lieliska iespēja informēt par patērētāju tiesībām atraktīvā veidā. Vasaras tūres laikā izdalījām vairāk nekā 17 tūkstošus faktu lapu, sniedzām 109 ekspertu konsultācijas, kā arī atbildējām uz 24 rakstiski iesniegtajiem jautājumiem,” skaidro kampaņas pārstāve Latvijā Sanita Gertmane, piebilstot, ka Sūdzību Kioskam vairāk ir simboliska nozīme. Jo, protams, sūdzēties par saviem tiesību pārkāpumiem var katru dienu, bet kioska ierašanās konkrētā pilsētā cilvēkus mudina vairāk pievērsties savu patērētāja tiesību aizstāvēšanai. To arī rāda šīs vasaras pieredze, ka cilvēki ir ieinteresēti iegūt jaunu informāciju par savām tiesībām un to, kā tās aizstāvēt.


Sūdzību Kioska pasākumu laikā apmeklētājus konsultēja patērētāju nevalstisko organizāciju un Patērētāju tiesību aizsardzības centra reģionālo pārvalžu pārstāvji. Ekspertu pieredze un novērojumi liecina, ka kioska apmeklētājus var dalīt divās grupās: vieni, kas iepriekš uzzinājuši par kioska braucienu, mērķtiecīgi ierodas saņemt konsultāciju un otrus, pilsētas svētku apmeklētājus, vairāk piesaistīja atraktīvais piedāvājums „pasūdzēties” un paņemt informācijas materiālus, ar kuriem iepazīties vēlāk. Vairāki patērētāji šim pasākumam gatavojās īpaši nopietni, ierodoties ar dokumentu kaudzītēm par konkrētiem patērētāju tiesību pārkāpumu gadījumiem, lai detalizēti izskatītu konkrēto situāciju.


Eksperti cilvēkus visbiežāk konsultēja par preču garantiju, komunālajiem maksājumiem, kredītu līgumiem un citiem līgumu noteikumiem.  Tāpat daudzi vēlējās uzzināt vairāk, kā tieši norit sūdzību izskatīšanas kārtība, kas nepieciešams un kā jārīkojas, ja gadās sastapties ar patērētāju tiesību pārkāpumu.


„Esam gandarīti, ka nevalstiskās organizācijas var iesaistīties kampaņā, jo tā mēs varam parādīt sevi un atgādināt, ka palīdzību patērētāju tiesību jautājumos var saņemt ne vien Rīgā, bet arī citviet Latvijā,” uzsver Jelgavas patērētāju interešu aizstāvības kluba vadītāja Tekla Žabova.
S.Gertmane papildina, ka ar vasaras tūres beigām kioska aktivitātes nebeidzas. To iekļaus arī citās kampaņas aktivitātēs, un kiosks turpinās pievērst cilvēku uzmanību patērētāju tiesību jautājumiem.


„Informēšanai par patērētāju tiesībām jābūt regulārai un sistemātiskai, lai cilvēki kļūtu drošāki un arvien pārliecinošāk orientētos problēmu risināšanā – zinātu, kur jāvēršas un kā jārīkojas,” norāda Cēsu Patērētāju interešu aizstāvības kluba vadītāja Olita Ansone.


Pēdējo gadu laikā Latvijā strauji pieaudzis patērētāju sūdzību skaits, kas liecina gan par pašu iedzīvotāju pieaugošo ekonomisko aktivitāti, savu tiesību apzināšanos un izpratni par tām, gan arī par konkrētām problēmām preču un pakalpojumu tirgū, jo patērētāju sūdzības ir galvenais rādītājs, ka kāds no preču vai pakalpojumu tirgiem darbojas vāji.


Uzzini vairāk par savām patērētāja tiesībām Eiropas Savienībā: www.pateretajiem.lv


Papildus informācijai:
Ilona Zacmane
Komunikāciju aģentūra/Edelman Affiliate
Tālr. 67201460, 29277444
E-pasts:
ilona.zacmane@ka.lv


 

Pēdējās izmaiņas: 09.11.2018.