Ieteikumi pašsajūtas uzlabošanai

13.03.2009.


Spēja justies labi visbiežāk ir tikai Tavās rokās, jo vienmēr ir iespējams izvēlēties, kādām emocijām ļaut dominēt. Mēs nevaram izmainīt realitāti, bet varam mainīt savu attieksmi pret to. Nereti mēdz uzskatīt, ka optimisms ir vientiesība un muļķība, taču tā nav – optimisms nevis ignorē negatīvo, bet spēj transformēt to pozitīvajā un mobilizēt iekšējos resursus mērķu sasniegšanai.


Uzlabot savu un savu tuvinieku garastāvokli un garīgo veselību var gluži vienkāršiem paņēmieniem. Pamēģini kaut vai šos:
piezvani tuviniekiem, aprunājies, satiecies klātienē, jo sazināšanās ar īsziņu, e-pasta, čata un vēstuļu starpniecību nevar atsvērt sarunas nozīmi. Saruna – tas nav daudz, bet ir cilvēki, kam tas tieši šobrīd var būt ļoti svarīgi;
atjauno savus enerģijas krājumus – izgulies tik ilgi, cik nepieciešamas Tavam organismam, centies ēst veselīgi un garšīgi, sporto, izlasi labu grāmatu vai noskaties filmu; dari to, kas Tev liek justies labi!
izkustini savu ķermeni! Nav svarīgi ar kādām aktivitātēm nodarbojies, jebkura fiziska aktivitāte palīdzēs koncentrēties, mobilizēties un radīt jaunas idejas;
rīkojies praktiski – sakārto apkārtējo vidi! Sakop māju, noslauki putekļus, atbrīvojies no nevajadzīgām lietām, notīri sniegu (ja tāds vēl ir!), sakārto rakstāmgaldu. Apkārtējā vide ļoti tieši ietekmē noskaņojumu un mūsu labsajūtu;
gūsti enerģiju ne tikai no pozitīvām domām un aktīvas rīcības, bet arī no uztura! Biežāk izvēlies „pretdepresijas” produktus – banānus, apelsīnus, zivis, šokolādi, persikus, diedzētas sēklas, rupja maluma maizi, salātus, zaļo tēju un ūdeni. Enerģija, ko Tevī rosina šie produkti, būs daudz vērtīgāka par to, ko sniedz kafija, stipra tēja vai enerģijas dzērieni.


Esi vesels pavasarī!


Iesaka:
VA „Sabiedrības veselības aģentūra”


 

Pēdējās izmaiņas: 23.10.2018.