Latvenergo piedāvā jaunu pakalpojumu – automātiskais izlīdzinātais maksājums

04.04.2008.

Domājot par klientu ērtībām moderno tehnoloģiju laikmetā, AS „Latvenergo” ir izveidojusi jaunu portālu e-latvenergo.lv, kas ievērojami samazinās klientu patērēto laiku dažādu jautājumu risināšanai saistībā ar elektroenerģijas lietošanu.


Jaunais interneta portāls e-latvenergo.lv ir izveidots, lai padarītu komunikāciju ar Latvenergo iespējami vienkāršu un pieejamu jebkurā diennakts laikā. Ja klients ir reģistrējies e-latvenergo.lv, nav nepieciešams doties uz klientu apkalpošanas centru vai pat zvanīt uz informācijas tālruni – informāciju par savu elektroenerģijas pieslēgumu, patēriņu, maksājumiem un jebkuriem citiem ar Latvenergo saistītiem jautājumiem iespējams saņemt, nepārtraucot ikdienas darbus, tikai brīdi paliekot pie datora.


Viens no būtiskākajiem jaunievedumiem jaunajā interneta portālā ir iespēja pieteikt jaunu pakalpojumu – automātisko izlīdzināto maksājumu (AIM) par patērēto elektroenerģiju. Automātiskais izlīdzinātais maksājums dod iespēju noformēt regulāru un automātisku elektroenerģijas rēķinu samaksu. Katru mēnesi iespējams maksāt vienādu summu – vidējo maksu, kas tiek aprēķināta, ņemot vērā vidējo elektroenerģijas patēriņu pēdējo sešu mēnešu lakā.
 
Pirmie statistikas dati liecina, ka no janvāra sākuma, kad šī iespēja tika lietota testa režīmā, līdz marta beigām ir noslēgts vairāk nekā viens tūkstotis līgumu par AIM izmantošanu un paredzams, ka nākotnē šis pakalpojums gūs plašu atsaucību tajā sabiedrības daļā, kas ikdienas rēķinu kārtošanai izmanto interneta vidi.


AIM pieteikt portālā ir ļoti vienkārši – klients pats sev izveido elektroenerģijas patēriņa prognozi un to apstiprina. Nākamais solis ir pieteikt automātisko rēķinu apmaksu, ko klients var veikt savā bankas nodaļā. Ja klients ir AS Hansabanka klients – arī automātisko rēķinu apmaksu iespējams pieteikt elektroniski – turpat klientu portālā.


Piekļūt jaunajam portālam e-latvenergo.lv ir ērti un viegli – klients var reģistrēties, izmantojot AS „Hansabanka” vai „SEB Unibanka” internetbanku autorizāciju, vai arī reģistrēties kā e-latvenergo.net lietotājs, saņemot savu lietotājvārdu un paroli. 


AIM netiek noslēgts uz noteiktu termiņu, tas ir beztermiņa. Aptuveni reizi gadā notiek skaitītāja rādījumu salīdzināšana. Klientam nosakot savu patēriņa prognozi, uzņēmums seko līdzi tam, kādam jābūt aptuvenajam skaitītāju rādījumam un šo rādījumu reizi gadā salīdzina ar reālo skaitītāju rādījumu pie klienta. Ja atšķirība ir būtiska, uzņēmums izrakstīs pārrēķinu un klientam būs jāveic arī patēriņa prognozes korekcija.
AS „Latvenergo” Norēķinu centra vadītājs Einārs Kantāns atzīst, ka „ideja par šādu portālu un iestrādnes ir rūpīgi lolotas, galvenais bija nodrošināt klientiem ērtu un funkcionālu pieeju informācijai par maksājumiem un līgumiem. Tā kā tehnoloģijas attīstās un pieaug klientu prasības, portāls tika veidots uz interneta bāzes, lai nodrošinātu pieejamību jebkurā vietā un laikā”.
Portāls e-latvenergo.lv šobrīd ir sākuma stadijā un tā funkcionalitāte arvien pieaugs, attīstīsies arī portāla piedāvātās iespējas Latvenergo klientiem, uzsver E.Kantāns.


AS „Latvenergo” saviem klientiem par patērēto elektroenerģiju piedāvā norēķināties vairākos veidos. Klientiem tiek piedāvāts par izlietoto elektroenerģiju turpināt maksāt kā līdz šim – izmantojot norēķinu kvītīs veicamo enerģijas uzskaiti un samaksu. Norēķināties par elektroenerģiju var arī „Latvenergo” mājas lapā www.latvenergo.lv, kā arī, izmantojot interneta bankas.


Kopš pērnā gada AS „Latvenergo” klienti par patērēto elektroenerģiju var norēķināties arī „SEB Unibankas” un AS „Hansabankas” bankomātos, izmantojot norēķinu kartes. Veicot maksājumu, klients pārskaita konkrētu naudas summu, un tā tiek attiecināta uz patērētājām elektroenerģijas kilovatstundām. Maksājuma kvīti vēlams izdrukāt un saglabāt kā jebkuru citu maksājumu apliecinošu dokumentu.


Andris Siksnis, AS “Latvenergo”
Ārējās komunikācijas vadītājs

Pēdējās izmaiņas: 09.11.2018.